Behöver eran hjälp

Eliiinstroom

Trådstartare
Hej, jag har en shettis på 85 cm i manken och undrar om min lillasyster på 130 cm kan rida honom? Kommer även köra honom och motionera honom på andra sätt, men vill veta om hon är för lång eller om hon kan rida honom.
 
Beror dels på hennes vikt skulle jag påstå men även hur bra hennes balans är. :-) Lättare ridning bör fungera så länge det är relativt proportionerligt.
 
Och hur stabil är shettisen? Är den van att ridas? Hur mycker övervikt har ponnyn, om något, det måste du ränka in i vikten på ryttaren.

Men låter allt det ok så testa, men titta noga på hur ponnyn reagerar. Tycker han det är obehagligt slutar ni :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
744
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Dessie2010
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 484
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp