Behöver hjälp.

marsve

Trådstartare
Har ringt Jourhavande medmänniska, hamnar bara i telefonkö. Har ringt diakonissan, de öppnar imorgon. Mår absolut uruselt. Borde ha gjort en del denna vecka men svek mina vänner. Jag finns i Sörmland, ingen bil - någon som vill vara min hjälp?
 
Jag bor inte i närheten dessvärre så kan inte hjälpa dig på något sätt praktiskt... Mår du extremt jättedåligt så kan du alltid söka dig till psyk. Har du någon möjlighet att ta dig dit?

Och ang att du svek dina vänner, jag vet den känslan. Den är hemsk! Men (oftast) så är det mest vi själva som mår sämst över det. Riktiga vänner förstår att man ibland måste svika, för att kroppen och knoppen inte alls orkar varje dag. Jag har fortfarande svårt att planera in saker, trots att jag i princip är frisk nu. Är så rädd för att just svika andra människor igen. Ångestpåslaget blir enormt, även om det bara handlar om en liten skitgrej.

Är det något speciellt som utlöst att du mår uruselt nu? Har du någon kontakt/hjälp sen tidigare?
 
Menar du rent praktiskt, som hjälp med att ta dig till psykakuten? Tyvärr finns jag inte i närheten (eller ens har körkort). Finns det något du kan distrahera dig med för att bryta det värsta? Vet att det låter som ett väldigt platt förslag dock. Har du erfarenhet av att må såhär, och dvs. att hantera det?
 
Tack alla! Mår något bättre nu... Det känns bra att det finns någon som bryr sig, även om det som stoppade mig från att ta mitt liv inatt var att jag inte hittade silvertejpen för att klistra för ventilen....Men det verkar dock vara ett ilandsproblem...
 
Vi är nog några stycken som är vakna större delen av natten och kan hålla sällskap tills du får tag på någon, även om det inte går hjälpa praktiskt.
Hur är det? Vad har hänt?

Och som @monster1 sade kan du givetvis ringa ambulansen!
 
Tack alla! Mår något bättre nu... Det känns bra att det finns någon som bryr sig, även om det som stoppade mig från att ta mitt liv inatt var att jag inte hittade silvertejpen för att klistra för ventilen....Men det verkar dock vara ett ilandsproblem...

Om det svänger igen under natten- ring 112. Antingen kan du säga direkt som det är så skickar de någon till dig. Eller så ber du att få prata med jourhavande präst.
 
Tack alla! Mår något bättre nu... Det känns bra att det finns någon som bryr sig, även om det som stoppade mig från att ta mitt liv inatt var att jag inte hittade silvertejpen för att klistra för ventilen....Men det verkar dock vara ett ilandsproblem...
Det var ju bra att tejpen var borta då! De problem man tycker är stora och olösliga när man mår dåligt är sällan så olösbara och stora som man tror just då. Jag hade en kollega som valde att avsluta sitt liv tidigare i våras, han hade inte fyllt trettio ens hade bara varit hos oss i en månad. Jag som har haft problem med ångest och nedstämdhet men mår mycket bättre nu, hade önskat att jag vetat så jag kunnat berätta att livet ändrar sig. Vad det än är som pågår just nu, så kommer det att ändra sig, det är inte alltid detsamma även om det är så det känns just nu i denna sekund. När man mår dåligt är det som man har en loop i hjärnan som säger att "det kommer alltid vara så här, det kommer alltid vara så här" och så är det inte och det enda sättet att få reda på om livet ändrar sig är att fortsätta leva det. Bara fortsätt försöka, tillslut så går det och det är värt det! :heart
 
Tack snälla alla ni!
Ett systerbarn tog sitt liv tidigare i år så jag känner att jag har en förebild - men det ska ju inte vara så.
Ska ringa någon nu, vem som helst känns det som, bara jag får prata med någon. Tack igen, ni (vem?) har verkligen hjälpt mig inatt!
 
Tack snälla alla ni!
Ett systerbarn tog sitt liv tidigare i år så jag känner att jag har en förebild - men det ska ju inte vara så.
Ska ringa någon nu, vem som helst känns det som, bara jag får prata med någon. Tack igen, ni (vem?) har verkligen hjälpt mig inatt!

Nej, det ska inte vara så, det är verkligen sorgligt att du förlorat någon.
Om du inte får tag på någon att prata med, kom tillbaka till tråden! Jag finns här flera timmar till och säkert andra också.
 
Tack! Jag finns här och läser och känner att det finns någon som vill mig väl! Ids inte leta efter lämplig smilie men är väldigt tacksam ändå
 
Tänker på dig idag, bor långt ifrån o utan körkort, men hoppas att det löser sig!
Jag hittade min silvertejp, men det gick inte ändå, idag är jag glad för det, sex år efteråt. Hoppas du också får uppleva den dagen ❤
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
742
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 394
Senast: Rosett
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 992
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp