Bekväma örhängen?

Marvin

Trådstartare
Jag vill kunna ha mina örhängen dygnet runt, annars blir det liksom inte av att sätta i dem och jag får ta nya hål. (Vet av erfarenhet 🙄).

Vanliga örhängen sticks bakom örat när man sover. Finns det alternativ?
Jag har provat Snälla Alice men jag tycker det är skitsvårt att sätta i dem.
Hittade i en smyckesbutik i Bath extra baksidor till örhängen som låser sig och inte ramlar av så lätt, men de sticks fortfarande.
Idéer?
 
Jag har såna här fast utan utsmyckning på framsidan i brosket, köpta på glitter.
Och ringar i de vanliga snibbhålen :D

Det är suveränt, har inte bytt på på tok för länge O_o

(edit, såg nu att det är typ snälla alice jag har i brosket :) )
 
Små ringar kanske kan funka?
Annars tycker jag om mindre "pluppar" kanske med en sten i eller så.
Guld tycker jag generellt är bekvämast.
 
Ringar modell mindre som man liksom trär i sig själv? Jag är också tokkänslig där så jag går oftast utan.. nu senast var jag säkert två månader utan örhängen. Hålen blir trängre, men finns kvar på mig iaf som tur är.
 
Jag sover med mina (vanliga), 4 hål i ena örat, 3 i andra. Aldrig märkt något problem när jag sover att de trycker eller liknande, kanske hänger ihop med hur öronen ser ut vad vet jag.
Enda gången de åker ur är när jag ska bada.

Foto 2019-09-20 22 47 26.jpg
 
De enda jag lyckats sova med är små ringar. Har nästan aldrig (max en gång per år) andra örhängen då ringarna är så jobbiga att få i och ur, men när de sitter där så märker jag inte av dem alls.
 
Jag har piercingringar och dom är bekväma, de enstaka gångerna om året har något annat så stör det mig hela tiden tills jag tar av mig dom.
 
Jag vill kunna ha mina örhängen dygnet runt, annars blir det liksom inte av att sätta i dem och jag får ta nya hål. (Vet av erfarenhet 🙄).

Vanliga örhängen sticks bakom örat när man sover. Finns det alternativ?
Jag har provat Snälla Alice men jag tycker det är skitsvårt att sätta i dem.
Hittade i en smyckesbutik i Bath extra baksidor till örhängen som låser sig och inte ramlar av så lätt, men de sticks fortfarande.
Idéer?

Antingen små ringar, eller örhängen där själva ”pinnen” (stiftet?) är lite kortare. Där kan vara stor skillnad har jag märkt.
Är dessutom själva framsidan lite större, typ en stor pärla eller sten blir örhänget liksom för långt och sticker en.
Så platt framsida och kort pinne är det bästa.
 
Jag säger samma som många andra. Små ringar där ingenting vasst sticker ut. Jag tar i princip aldrig av mig mina örhängen. Förutom nu då bara för att visa vad jag använder.
Visa bifogad fil 39584

Sa ser mina ut ocksa ... med nagra pyttesma (och ganska dalig kvalitet) brillisar. De laser superbra nar man stanger dem och det finns inget som kan irritera nar man sover.
 
Jag har gett upp. Orkar inte hålla på att ta i och ur örhängen så jag har bara denna kvar. Minns inte när jag hade örhängen i de andra hålen :p
72835B08-12AC-4AA0-8788-E0DEBB3F7DA1.jpeg
 
Jag vill kunna ha mina örhängen dygnet runt, annars blir det liksom inte av att sätta i dem och jag får ta nya hål. (Vet av erfarenhet 🙄).

Vanliga örhängen sticks bakom örat när man sover. Finns det alternativ?
Jag har provat Snälla Alice men jag tycker det är skitsvårt att sätta i dem.
Hittade i en smyckesbutik i Bath extra baksidor till örhängen som låser sig och inte ramlar av så lätt, men de sticks fortfarande.
Idéer?
Små ringar, creoler som öppnas som ett gångjärn på mitten

Aha såg någon annan hade foton på dem!

De är bekväma. Tar aldrig av.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 188
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 749
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp