Bekväma skor till finkläder

Lingon

Trådstartare
Jag behöver hjälp!

Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd. Problemet är att jag avskyr att köpa skor. De flesta är sjukt obekväma, har inget stöd för foten alls och ger skav.

Har någon något tips på skor man kan ha till finkläder? Klänning, kjol och kostymbyxor är vad jag använder.

Jag har väldigt kinkiga fötter tyvärr! Skorna måste ha stöd för foten d.v.s. dämpning och hålfotsstöd. Vara mjuka för annars kommer jag få skoskav och aldrig använda dem. Sen vill jag att materialet ska vara hyfsat tåligt. D.v.s. de ska tåla om det regnar lite på vägen till eller från festen/restaurangen. I dagsläget har jag ett par finskor. De är jättefina! Men i ljust beige tyg så de går bara att använda när det är sommar, ingen risk för regn eller smuts.

Jag vill att de ska vara platta eller ha låg bred klack. Inte för hög klack men 3-4 cm funkar.

Snälla hjälp mig!! Alla finskor verkar vara gjorda för folk som har perfekta fötter som inte behöver stöd eller får skoskav. Med sulor helt utan dämpning. Det funkar inte för mina knepiga fötter som annars har en specialgjord sula för att få tillräckligt stöd.

Jag vet inte ens vilken stil som funkar! Inte för mörka gör jag vill kunna ha dem primärt på sommaren. Och inte helt i skinn för det blir så svettigt på sommaren. Tunna band = skav.
 
Jag behöver hjälp!

Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd. Problemet är att jag avskyr att köpa skor. De flesta är sjukt obekväma, har inget stöd för foten alls och ger skav.

Har någon något tips på skor man kan ha till finkläder? Klänning, kjol och kostymbyxor är vad jag använder.

Jag har väldigt kinkiga fötter tyvärr! Skorna måste ha stöd för foten d.v.s. dämpning och hålfotsstöd. Vara mjuka för annars kommer jag få skoskav och aldrig använda dem. Sen vill jag att materialet ska vara hyfsat tåligt. D.v.s. de ska tåla om det regnar lite på vägen till eller från festen/restaurangen. I dagsläget har jag ett par finskor. De är jättefina! Men i ljust beige tyg så de går bara att använda när det är sommar, ingen risk för regn eller smuts.

Jag vill att de ska vara platta eller ha låg bred klack. Inte för hög klack men 3-4 cm funkar.

Snälla hjälp mig!! Alla finskor verkar vara gjorda för folk som har perfekta fötter som inte behöver stöd eller får skoskav. Med sulor helt utan dämpning. Det funkar inte för mina knepiga fötter som annars har en specialgjord sula för att få tillräckligt stöd.

Jag vet inte ens vilken stil som funkar! Inte för mörka gör jag vill kunna ha dem primärt på sommaren. Och inte helt i skinn för det blir så svettigt på sommaren. Tunna band = skav.
Rieker har ibland modeller som är fina men bekväma.

Sedan har jag ett par pumps från Ecco. De är gamla så jag vet inte om de gör sån längre. Men de är väldigt bekväma även för en hel dags användning.
 
Jag tycker att det börjar komma många lite mer dressade sneakers/tygskor med hålfotsstöd, kan det vara något? Det är ju väldigt accepterat med sneakers i alla sammanhang nu.

Jag får kolla på det! Det hade varit underbart om jag kunde hitta sneakers som funkar som finskor!
 
Jag behöver hjälp!

Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd. Problemet är att jag avskyr att köpa skor. De flesta är sjukt obekväma, har inget stöd för foten alls och ger skav.

Har någon något tips på skor man kan ha till finkläder? Klänning, kjol och kostymbyxor är vad jag använder.

Jag har väldigt kinkiga fötter tyvärr! Skorna måste ha stöd för foten d.v.s. dämpning och hålfotsstöd. Vara mjuka för annars kommer jag få skoskav och aldrig använda dem. Sen vill jag att materialet ska vara hyfsat tåligt. D.v.s. de ska tåla om det regnar lite på vägen till eller från festen/restaurangen. I dagsläget har jag ett par finskor. De är jättefina! Men i ljust beige tyg så de går bara att använda när det är sommar, ingen risk för regn eller smuts.

Jag vill att de ska vara platta eller ha låg bred klack. Inte för hög klack men 3-4 cm funkar.

Snälla hjälp mig!! Alla finskor verkar vara gjorda för folk som har perfekta fötter som inte behöver stöd eller får skoskav. Med sulor helt utan dämpning. Det funkar inte för mina knepiga fötter som annars har en specialgjord sula för att få tillräckligt stöd.

Jag vet inte ens vilken stil som funkar! Inte för mörka gör jag vill kunna ha dem primärt på sommaren. Och inte helt i skinn för det blir så svettigt på sommaren. Tunna band = skav.
Jag tänker loafers? I mjukt skinn och kanske en storlek större så du får plats med dina specialsulor?
Blankens har fina.
 

Min stil är väl mer glitter än beige och svart när det gäller finkläder. Hade gärna haft ett par guldglittriga eller silvriga. Hellre det än svarta. Jag blir lite anti-svart på sommaren. Om inte skon är väldigt nätt! Då funkar svart.

Jag har en bra iläggsula som är specialgjord för mina fötter. Problemet är att den är rätt tjock så den och mina fötter får inte plats i de flesta skor. Det blir trångt för främre halvan av foten.

Tack för länkarna! Jag behöver verkligen inspiration! :heart
 
Min stil är väl mer glitter än beige och svart när det gäller finkläder. Hade gärna haft ett par guldglittriga eller silvriga. Hellre det än svarta. Jag blir lite anti-svart på sommaren. Om inte skon är väldigt nätt! Då funkar svart.

Jag har en bra iläggsula som är specialgjord för mina fötter. Problemet är att den är rätt tjock så den och mina fötter får inte plats i de flesta skor. Det blir trångt för främre halvan av foten.

Tack för länkarna! Jag behöver verkligen inspiration! :heart
Inte glitter men nästan? :D

onitsuka-tiger-plataskor-med-snorning-item-17947586.aspx

Men ja, min poäng är väl att det finns en del lite mer dressade sneakers att hitta!
 
1657805859260.png


De här fungerar lite som festskor tror jag. De har dessutom lite glitter.
 
Jag har köpt ett par ballerina from Arcopedico som jag älskar! Har aldrig kunnat ha ballerina förr och brukar oftast ha sneakers med inlägg, men de här skorna är sjukt sköna och funkar bra trots att jag inte har ilägg. Dubbla valvstöd och överdel helt i mjukt tyg.

Jag har svarta, men de finns i några olika funkiga färger med. Är ju väldigt basic i sitt utförande, men jag tycker att de är fina och de är så pass billiga så om man vill kan man ju pimpa dem :D
Exempel: https://www.visko.se/dam/ballerina/arcopedico-orange
 
Jag har köpt ett par ballerina from Arcopedico som jag älskar! Har aldrig kunnat ha ballerina förr och brukar oftast ha sneakers med inlägg, men de här skorna är sjukt sköna och funkar bra trots att jag inte har ilägg. Dubbla valvstöd och överdel helt i mjukt tyg.

Jag har svarta, men de finns i några olika funkiga färger med. Är ju väldigt basic i sitt utförande, men jag tycker att de är fina och de är så pass billiga så om man vill kan man ju pimpa dem :D
Exempel: https://www.visko.se/dam/ballerina/arcopedico-orange

Hur är de i storleken?
 

Liknande trådar

Utrustning Nu behöver jag er hjälp igen. Jag är på jakt efter ett par jympadojjor att ha i stallet. Säkra stallskor för ridning har jag redan...
Svar
17
· Visningar
979
Senast: Buck
·
Kläder & Bli fin Jag ska bröllop i sommar och letar efter en festlig lågsko som är någorlunda täckt, åtminstone på sidorna. Har långsmala fötter som...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: orkide
·
Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 584
Senast: Wingates
·
Utrustning Jag behöver tips på nya skor! Jag är trött på att köpa halvbilliga skor som bara är bra ett kort tag eller inte funkar alls. Har väl 5-6...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp