Bekvämaste säkerhetsvästen till 6-åring

Freddy

Trådstartare
Hej var och provade säkerhetsvästar med 6-åringen ikväll och vi hittade ingen som passade riktigt bra. Har tidigare haft Aerowear Reiver sedan 4 års ålder men nu går den inte runt längre och vill gärna byta till en väst med dragkedja fram. Horka Flexplus S var bra på längden men för stor över axlarna och Aerowear Outlyne Y3 satt som en smäck men var för lång. Vi har även en Hansbo Supraflex S hemma som också är för liten och tycker den är svår att få på bra (mest för att barnet inte står still :)) så vill helt inte köpa den i större storlek.

Funderar på att beställa antingen en Racesafe eller en Outlyne med kort rygg men vilken av dem är bekvämast? Mycket pengar men känns naturligtvis viktigt med en väst som sitter korrekt och är så bekväm att barnet gärna har på sig den även i stallet.

(FYI - barnet rider ett par gånger i veckan, rider självständigt, hoppar och börjar kunna galoppera själv)
 
Jag tycker att det är svårt att få en väst med dragkedja att sitta åt tillräckligt på ett barn. De står inte tillräckligt stilla och håller inte in magen så att de går att få på utan att dragkedjan belastas så mycket att den snart går sönder, om man nu inte har den löst dvs utan att tänka så mycket på säkerheten. Mitt råd är att satsa på en som är lätt att spänna åt varje gång.
 
Jag tycker inte häller om dem med dragkedja. Dem blir sega snabbt och det blir bara krångligare att stänga. För mig fungerar det bäst med spännen på båda sidorna, gärna dem med kardborre och kanske ett spänne! Sedan är sådana med skyddet i rutor mycket bekvämare (enligt mig) än dem med hela plattor då man kar röra sig mycket bättre i dem.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: JennyLz
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 256
Senast: lady_vip
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 573
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen bytt säkerhetsväst från en Zippa till en Racesafe och är har blivit helt fundersam på om den verkligen har rätt...
Svar
5
· Visningar
3 143
Senast: gulkiwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp