Bukefalos 28 år!

Belysning i ridhus?

B

Bennie

Hur mycket belysning behövs i ridhus (dvs antal lysrör, lampor eller vad man nu har)?
Vi funderar på att ha en gårdsbelysning (= en stark kvicksilverlampa) i varje hörn, men kommer det att ge tillräckligt med ljus, och kommer man att få konstiga skuggor av en sådan ljussättning?

Alla tips mottages tacksamt!
 
Sv: Belysning i ridhus?

Beror ju precis på hur man ska använda det!

Ska man "bara" rida runt och hoppa lite funkar det nog bra, men ska man pilla med lite spännen, kanske läsa från något program etc är der nog dåligt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Petronilla
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 021
Senast: Pilot
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 893
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp