Bemöta hur?

Är jag den enda som knappt får ihop något vettigt alls av meddelandet?
Sista raden tolkar jag som att personen inte tänker behandla om det visar sig att personen har något som behöver behandlas. Det är ju upp till var och en.

Som jag tolkar det är nuvarande relation frostig och så nära som TS kan sträcka sig.
I det fallet hade jag nog önskat personen lycka till. Att göra mer än så är att dra in personen i sitt liv, vilket verkar vara vad den vill att TS ska göra.
Man håller folk på armlängds avstånd för att man inte vill ha dem närmre än så.
 
Man får ju utgå med den infon man får när man läser oavsett om det är mkt eller lite info.
Det är ju precis det folk utgår från som du, oavsett vad de skriver, argumenterar emot med helt andra argument än vad som går att utgå från i första inlägget.
 
Det är ju precis det folk utgår från som du, oavsett vad de skriver, argumenterar emot med helt andra argument än vad som går att utgå från i första inlägget.

Nej jag argumenterar inte emot. Jag vill höra(läsa) vad andra skriver. Att lägga till att det ligger mer bakom är inte att argumentera emot.
 
"*Mitt namn*
Jag skriver detta till dig och kommer skriva lika till ********.
Under alla år har jag inte kollat mig för cancer. Och vill egentligen inte heller. För vill inte ge er massa tid med all behandling man mår dåligt av.
Men nu har jag fått kallelse igen och tvekar på att gå.
Vill bara ni förstår mig om det är något och jag inte tar behandling."
Uppenbarligen känner personen att den mår dåligt och önskar sympati. Hur man sedan agerar på det beror ju på historian kring ens relation tänker jag. Om det inte finns någon relation där och personen bränt sina broar hade jag bara ignorerat meddelandet helt.
 
Kram??

Till nån man inte har någon kotakt med och som man inte har några varmare känslor för?
Nä?
Jo?
Beror väl på hur personerna normalt sett brukar avsluta sina konversationer??? Om du läser det finstilta så ser du att jag skrev hur JAG hade skrivit, inte "jag tycker att TS ska skriva", och ja, JAG tycker att kram är ett neutralt ord som ändå visar på välvilja och jag använder det ofta även till personer som jag inte känner superväl men vi är ändå förbi "främlingsstadiet" och ingen har någonsin reagerat konstigt. Man kan ju byta ut det mot vafan man vill. "Ha det bra", "sköt om dig", "ta hand om dig". Fraser som "Hälsningar", "Med vänliga hälsningar/MVH" osv tycker jag låter stelbent och är sånt jag använder när jag skriver med folk jag inte känner öht.
 
Jo?
Beror väl på hur personerna normalt sett brukar avsluta sina konversationer??? Om du läser det finstilta så ser du att jag skrev hur JAG hade skrivit, inte "jag tycker att TS ska skriva", och ja, JAG tycker att kram är ett neutralt ord som ändå visar på välvilja och jag använder det ofta även till personer som jag inte känner superväl men vi är ändå förbi "främlingsstadiet" och ingen har någonsin reagerat konstigt. Man kan ju byta ut det mot vafan man vill. "Ha det bra", "sköt om dig", "ta hand om dig". Fraser som "Hälsningar", "Med vänliga hälsningar/MVH" osv tycker jag låter stelbent och är sånt jag använder när jag skriver med folk jag inte känner öht.
:)
Kanske en generationsfråga?
Jag skriver inte sånt jag inte skulle göra när man möts. För mig är en kram en handling av värme och omtänksamhet. Inte en hälsning eller hälsningsfras. Inte utbytbart mog andra fraser.

För mig kändes tanken på att krama någon som man inte gillar alls väldigt främmande.
Ja, jag är nog gammal och sur :D
 
:)
Kanske en generationsfråga?
Jag skriver inte sånt jag inte skulle göra när man möts. För mig är en kram en handling av värme och omtänksamhet. Inte en hälsning eller hälsningsfras. Inte utbytbart mog andra fraser.

För mig kändes tanken på att krama någon som man inte gillar alls väldigt främmande.
Ja, jag är nog gammal och sur :D
Kan absolut vara en generationfråga. "Puss" är ett sånt för mig, dvs används endast till mycket nära personer.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 263
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp