Ben&Jerrys fest varje fredag?

Haha jag älskar glassen men har inte ätit på flera år (för dyrt, lägger hellre pengarna på annat än glass). Men får väl köpa nu bara för att...
 
Men liksom, liberaler (:cautious:) som bojkottar produkter av politiska skäl? Har värmen fått det att slå runt fullständigt? :confused:
Ja tillhör inte Liberalerna men jag bojkottar vissa produkter av politiska skäl (dock inte nämnda glass som jag iofs aldrig köpt då den inte lockar mig).
 
Tycker Häagen är godare :p
Jag går efter smak när det gäller glass. Den bästa blir den man gör själv men det tar tid.

Edit: måste ändå säga att det är väldigt vågat att som företag gå ut med den ståndpunkten i en ganska infekterad fråga. Modigt eller våghalsigt får framtiden utvisa :)
 
Jag kan stödja eller bojkotta produkter/företag med anledning av saker som är relaterade till det de sysslar med i sin verksamhet. Men för vad de säger om något helt orelaterat? Jag fattar liksom inte hur man tänker att det skulle leda till någon påverkan i sakfrågan.
Skulle någonting i den politiska beslutsprocessen (eller allmänna opinionen) påverkas av att försäljningssiffrorna på glass ökar? :confused:
Om det var att bidra till opinionsbildningen jag ville, så skulle det kännas mer ändamålsenligt att ge pengarna till någon organisation som är mer direkt inriktad på det.

Det lagförslaget blev ju sågat å det grövsta pga hur det var utformat. Jag anser att vi långsiktigt riskerar rättssäkerheten och tillförlitligheten i det juridiska systemet om vi antar så tekniskt undermåliga lagar.
Så för mig handlar just den saken inte ens om flyktingpolitik med de alternativ det står emellan idag.

Men nu är alltihop en icke-fråga för mig. Glasspaket med ett pris som motsvarar en hel dags matbudget. :nailbiting:
 
Edit: måste ändå säga att det är väldigt vågat att som företag gå ut med den ståndpunkten i en ganska infekterad fråga. Modigt eller våghalsigt får framtiden utvisa :)

Vad är skillnaden? Oavsett vad det får för resultat är det väl modigt, om det är modigt? Motsvarande budskap hade stoppats på 99,9% av alla andra företag, men just Ben&Jerrys har det inskrivet i sitt DNA att de ska ta ställning i viktiga frågeställningar. Att de fortfarande gör det när de vuxit stort, är modigt. De flesta företag är så grymt mjäkiga och ska vara alla till lags för att inte riskera att tappa försäljning i än det ena och än det andra lägret.

(Jag menar att om jag tex väljer att stå upp för mänskliga rättigheter i Kina i en rättsprocess på plats så är det väl modigt - oavsett om jag vinner eller förlorar processen?)
 

Liknande trådar

Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 565
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 811
P
Övr. Katt Hej igen. Nu har arne återhämtat sig väldigt bra.....trodde jag! I fredags var vi till veterinären på ett återbesök, dom skulle...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Yrja
·
Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
1 852
Senast: Tummetott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp