Ben som glida mot varandra..

stjarnhimmel

Trådstartare
Såhär är det;
Jag gillar att ha kjol. Men - huden på insidan av låren blir irriterad och börjar klia efter en stund.
Är det så för alla tjockisar? Nu löser jag det med leggings under men är så trött på det. Blir ju varmt om det är en varm sommar..
Vad göra..
 
Jag har för mig att jag har läst om någon spray/kräm som ska göra att det liksom glider lättare och inte skapar samma friktion och irritation, någon annan kanske vet mer eller till om med testat?
 
Jag har samma problem, just nu löser jag det genom leggings i cykelbyxlängd men jag har för mig att det har funnits en tråd där det kom massa tips på vad man kan göra åt saken.
 
Såhär är det;
Jag gillar att ha kjol. Men - huden på insidan av låren blir irriterad och börjar klia efter en stund.
Är det så för alla tjockisar? Nu löser jag det med leggings under men är så trött på det. Blir ju varmt om det är en varm sommar..
Vad göra..

Tunna silkesshorts från Åhléns eller twilfit gillar jag, andra kör på cykelbyxor.
 
Såhär är det;
Jag gillar att ha kjol. Men - huden på insidan av låren blir irriterad och börjar klia efter en stund.
Är det så för alla tjockisar? Nu löser jag det med leggings under men är så trött på det. Blir ju varmt om det är en varm sommar..
Vad göra..
Titta på sortimentet till bebisar. Babypuder tycker jag fungerar
 
Jag minns också tråden, efter den köpte jag puder från Lush. Lite svår att applicera utan att få det på golvet, men funktionsmässigt är det bra. Är det en riktigt varm dag och en svettas mycket kanske en behöver fylla på.
 
Jag tipsar om samma sak som jag brukar tipsa om i alla trådar om lårskav; Secret Shield! Det är ett stift som en stryker på insidorna av låren (eller vilka andra ställen som helst som en vill skydda från skav; jag har använt det när jag har sprungit långlopp för att förhindra skav från svettiga kläder, och det har också fungerat utmärkt) och som minskar friktionen mellan hudytorna på ett fullkomligt magiskt sätt. Säljs på etsy, säljaren heter skindura. Frakten är inte gratis och det skickas från USA så räkna med leveranstid på uppåt ett par veckor, men det är SÅ värt det. Jag firar min tredje sommar med glada, svala, skavfria lår tack vare detta lilla mirakel.
 
Såhär är det;
Jag gillar att ha kjol. Men - huden på insidan av låren blir irriterad och börjar klia efter en stund.
Är det så för alla tjockisar? Nu löser jag det med leggings under men är så trött på det. Blir ju varmt om det är en varm sommar..
Vad göra..

Jag har en produkt på mitt jobb (löparbutik) som säkert skulle kunna fungera; BodyGlide. Verkar skavförebyggande och appliceras som en deodorantsticka. Mkt populär :)
 
Har inte testat själv men har läst att glidmedel m silikon funkar kanon. Kanske värt att prova?
 
Såhär är det;
Jag gillar att ha kjol. Men - huden på insidan av låren blir irriterad och börjar klia efter en stund.
Är det så för alla tjockisar? Nu löser jag det med leggings under men är så trött på det. Blir ju varmt om det är en varm sommar..
Vad göra..

Detta inlägget bekräftar verkligen hur man bygger upp bilder av hur ni andra användare ser ut :p
@stjarnhimmel - du till exempel är i min "fantasivärld" smalare än smalast!
 
Det funkar med vanligt potatismjöl! Väldigt billigt och dessutom giftfritt. Jag växte upp med kor och dom får problem med att juvret gnider mot benet ibland, särskilt när dom nyss har kalvat och juvret är svullet och hårt. Då använde vi potatismjöl och jag vet att det funkar lika bra för folk. Om du redan har irriterad hud så kan du försöka med zinksalva men smörj väldigt tunt.
 
Jag har underkjol" i byxmodell. Den är luftig och sval och har en bit ben så man hamnar under skavzonen. Skule inte kunna lev utan. Att gå i korta shorts t.ex. är helt, HELT uteslutet. Låren fastnar i varann och jag får sår.
 
Såhär är det;
Jag gillar att ha kjol. Men - huden på insidan av låren blir irriterad och börjar klia efter en stund.
Är det så för alla tjockisar? Nu löser jag det med leggings under men är så trött på det. Blir ju varmt om det är en varm sommar..
Vad göra..
Beror nog mer på hur benen är formade:) vissa har ju ben som sitter närmre varandra än andra oavsett vikt :) testa med vanliga tunna strumpbyxor?
 
Såhär är det;
Jag gillar att ha kjol. Men - huden på insidan av låren blir irriterad och börjar klia efter en stund.
Är det så för alla tjockisar? Nu löser jag det med leggings under men är så trött på det. Blir ju varmt om det är en varm sommar..
Vad göra..

Det är inte bara ett kvinnligt problem. Därför ska man undvika kalsonger som är såhär ihop med lösare sittande byxor eller shorts.
marathon_micofiber-boxer1.jpg


Det som gäller är sådana här typer så undviks benskavet:
1541845.jpg
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 739
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag rakade benen med hyvel för första gången på länge, på midsommarafton. Det brukar börja klia några dagar efter och jag kan få röda...
Svar
9
· Visningar
916
Senast: Otherside
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 093
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp