Bukefalos 28 år!

Benbrott på hund

Rie

Trådstartare
Ni med hundar som brutit benet, har det blivit komplikationer efteråt?

En bekants dvärghund blev översprungen av en större hund och ville inte stödja på bakbenet sedan. De for till veterinär som röntgade och undersökte utan att hitta något.
Hemma hoppade hunden på tre ben medan husse och matte bekymrat tittade efter tecken på bättring.
När några dagar gått ringde de igen och nästa gång de var in - till en annan veterinär - så röntgades hunden igen och då upptäcktes benbrottet. De tidigare plåtarna var tagna för högt upp.
Hunden gipsades.
 
Sv: Benbrott på hund

Min pitbull blev trampad av hästen och bröt två ben i vänster framtass. Gips i 6 veckor, gipsbandage i 2 veckor och koppeltvång i 2 veckor med utökade promenader. Efter att han blev av med gipsbandaget så haltade han i ca en vecka, sen dess har han varit bra. Inga komplikationer alls. Det enda som påminner om det är att han har två små ärr på tassen.
 
Sv: Benbrott på hund

Går ju inte att svara på då det beror helt på var frakturen sitter, vilken typ av fraktur det är, hur gammal hunden är etc etc
 
Sv: Benbrott på hund

Men TS frågade inte om hunden hon beskriver kommer att bli ok, TS frågar hur det har gått för alla andra!
 
Sv: Benbrott på hund

Grannens hund blev påkörd av en bil och bröt frambenet. Det är en bordercollie. Den blev helt återställd efter att varit gipsad i ett antal veckor. Tävlar nu agility som vanligt och vallar dessutom. Märks inte ett dugg på den.

Däremot så bröt svärmors hund ett framben i en bilolycka. Den hade gips och så ett tag men benet läkte aldrig ihop som det skulle. Hunden opererades flera gånger, utan att det blev riktigt bra. Till slut amputerade de bort benet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 849
Hundhälsa Hej! Jag har en cockerspaniel hane på 2 år som för 8 dagar sedan blev rejält halt på kvällen utan att han råkat ut för något speciellt...
Svar
13
· Visningar
3 649
Senast: Gottepåse
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 124
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 052
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp