benlindor eller transportskydd???

A

alltidhvit

jag undrar vad som är bäst när man transporterar en häst....fleecelindor som man lindar ända ner på hoven eller transportskydd???vad skulle ni rekomendera??? :confused:
 
Det beror på hur lätt du har att få av dem.
Skulle gärna linda istället för att använda skydd, men få av dem på en 4-åring på en stökig tävlingsplats är omöjligt!
 
Höga transportskydd som går över hasen. Sitter bättre än lindor i vissa situationer.
Fast sen kan det säkerligen vara tvärtom ibland också.
Har dock aldrig hört eller upplevt det.
 
Jag kör på höga bucas transportskydd och tycker att de funkar alldeles utmärkt istället för lindor! :)
 
Det är ju mkt smidigare med höga skydd, tycker iaf jag! Men skulle jag använda lindor skulle jag nog ha boots fram oxå! Jag är lite rädd att lindorna ska gå upp oxå.... :smirk:
 
Jag tycker att yllelindor funkar bäst. Fleece har en tendens att korva sig, men de funkar. För extra skydd så kan man ha riktigt tjocka paddar under.

Transportskydd gillar jag inte eftersom de ofta är så klumpiga att hästarna inte ens vill gå med dem. Och så brukar de kunna glida runt och då irritera hästen.
 
Jag kör med lindor och boots, min häst har så svårt att gå med transportskydd på... tycker att det är bättre att ha samma sak på som när jag rider också, så hon blir så nervös.
 
Jag navänder stora padda under lindorna och så har jag kraftiga boots. Tycker transportskydd åker för långt ner och blir sändertrampade.

Kram
 
Jag har höga transportskydd. Mn när vi åker hem från träning om D är sent O så bruakr jag linda dem för natten borta, O då åker D med lindor O transportskydd. Endel Bucas transportskydd är konstiga för man spänner D framåt.. :crazy:
 
Brukar köra såhär; Om man ska åka och träna lindar jag vanliga arbetsbandage (padd+fleece el ylle), och har boots runt om. Arbetsbandagen får sedan sitta på under träning. (förutsättning då att man inte har så långt att åka, jag kör ca en timme) Tar med mig transportskydden som pållen sedan får åka hem i. Mest för att jag oftast åker själv, och då är det bökigt att stå och linda.
Ska jag åka längre blir det lååånga och tjooocka paddar med yllelindor på, och mysiga neoprenbootsen. Det känns bekvämare och mer följsamt än transportskydd.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
511
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vad använder ni för skydd när ni transporterar hästar? Jag har kört i lindor och boots den senaste tiden men eftersom det är lite...
Svar
15
· Visningar
727
Senast: LenaH
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: bettysmatte
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp