Bukefalos 25 år!

Benlindor!

W

Wobbler

Av vilket material ska:

1. Stallindor vara gjorda :confused:

2. Arbetslindor :confused:

3. Lindor för skador :confused:

Personligen använder jag bara oelastiska lindor i fleece, vid ridning använder jag dom utan paddar o vid stallbandage o skador med paddar...

P

piggis_83

Jag har:
Stallbandage - fleecelindor (tjocka o långa me "stora" paddar under)
Ridlindor - lite kraftigare elastiska (alltså inte superelastiska) lindor o me vanliga paddar under
Skador - beror ju på vad det är o vad du vill att lindan ska göra för verkan. Det finns ju självhäftande coflex-lindor, eller stallbandage.

M

Mixie

Vi använder samma linda till arbetslinda och lindnig av skador och det är en oelastik. Vi lägger en skumgummi pad när vi ska linda för tävlig och träning.
Vid lidning av skada så lägger vi en bomull på skummgummi paden.
Stalllindor använder vi nästan aldrig, men vi har fyra lindor av fleec.

Liknande trådar

Hemmet Jag tror att en fågel bygge bo och fått ungar i våran ventilation ovanför spisen, vågar vi använda fläkten när vi lagar mat? vågar vi...
Svar
9
· Visningar
580
Hemmet Har ni en förbandslåda hemma? En låda eller ett litet skåp med just sådana prylar i. Eller har ni sådana prylar lite här och var så ni...
2 3
Svar
40
· Visningar
746
Utrustning Jag har två problem med trosor när jag rider! 1. Jag får skav av kanten/sömmen till det extra inlägget som man envisas med att sy fast...
2
Svar
37
· Visningar
1 910
Relationer Min granne (en äldre ensamstående man och jag är en ensamstående betydligt kvinna, vilket i och för sig inte har med saken att göra men...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp/Unghund - klarar 'otroligt' lite (eller?)
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

• Skoning
  • Medryttartråden

Omröstningar