BenReflexer till SMÅ ponnyer?

C

cryingbabygirl

Någon som vet vart man kan köpa benreflexer till ett russ?
Dom man köper på alla "vanliga" hästaffärer åker ner och sätter sig i karlederna på henne... :crazy:
 
Jag har såna som man "slår" runt armen el. bene på oss själva....funkar fint...kan dock kasa ner om pållen bli allt för ivrig & springer iväg...så jag ska införskaffa dom ifrån Boett(svatavs?)...sen syra jag dom andra som jag ska ha på selen själv :)
 
Vet du hur stora "strl. 1" är där på Boett...?

Igår började hon tokslå för att reflexerna inte ville sitta kvar :crazy:
 
Dom ska ju passa shettis, så dom bör vara ganska så små. :smirk:
 
Hmz... måste köpa allt i shettis strl. till mitt russ...
Hon växer bara på bredden ;)
Nä men jag ska nog pröva dom där reflexerna :)
 
Jag tror dom passar, russet i stallet har åzå i stl. shettis i träns & benskydd :crazy:...hopplöst!! :D
 
Om hon har ganska smala ben så passar storlek ett bra. På travskoleponnyerna passar shettisreflexerna på russen men är för små åt shettisarna :crazy: Men det är mest för att dom har så enormt mycket päls. Man skulle kunna raka dom förstås, runt benen :idea:
Vi har inte fått storlek 2-reflexerna än, dom var slut.

Det är inte så himla svårt att sy, det blir lite billigare, men sy inte bara med kardborrband för då sitter dom aldrig. Vill du sy så har jag en bra modell som jag använt på mina i alla år som både håller och sitter kvar. :D

Ha de bra!!
 
Strl 1 passar itll shettis. Dom fodrade kostar 140.-/par. Ofodrade vet jag ej?

Jag har osså sytt benreflexer till min kompis shettisar. Köpte reflex och sydde på ett bredare band och sedan sydde jag kardborre i båda ändarna... :)
 
Jag har strl 1 till min shettis som är 105cm. De har ändrat strl tror jag. Det finns nu även strl 0 som är till minishettis. Men strl 1 passar nog ditt russ också. Mina kan shettisen ha även om han har benskydd på sig.
 
Shettisarna i mitt stall har benreflexor som är för hundar. De passar utmärkt! Den senaste upplagan av reflexer köptes på någon hundmässa och de är i storlek Large.
 
Stl 1 var för små på mitt russ. Så jag köpte istället stl 3 till henne. De går att sätta så de sitter lagom hårt men stl 2 skulle nog passa bäst. Köpte treor så att araben och russet har samma stl. På araben är treorna nästan ngt stora i fram och i bak sitter de bra. Går ju att justera mkt iofs.. :bow:
 
hmm...
dessa från börjes borde passa då dom är HELT i resår...
så här står det om dom..
"Reflexband med resår
Helelastiska reflexband med dubbel resårknäppning. Per par. Bredd 5 cm"

tycker själv dom e super...
om d blir smutsiga så e d bara att tvätta av...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
538
Senast: Murray
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 567
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 945
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp