Benreflexer

SiZo

Trådstartare
Vart tusan köper man vettiga benreflexer numera? Jag har inte köpt på länge och provade ett par nu, och redan efter första ridturen så är de spruckna. Det känns som att plasten är extremt skör och går sönder vid minsta grejj. Jag har varit runt i mina lokala butiker, så det verkar vara nätet som gäller. Kan någon tips om något märke som håller år efter år?

Jag rider ju mkt i konstig terräng och har inte lust att köpa nya konstant. En fördel om de finns i ponnystorlek med, då hästen är ganska tunna ben.
 
Jag gillar M3 reflexerna från Hööks. Mjuka och böjliga, utan hårt plastskal. Mkt bra reflektion och finns i 2 storlekar och 2 utföranden (med och utan rem+knäppe)
 
Jag gillar M3 reflexerna från Hööks. Mjuka och böjliga, utan hårt plastskal. Mkt bra reflektion och finns i 2 storlekar och 2 utföranden (med och utan rem+knäppe)

Hur stora är de mindre? Den större har jag hemma och den är väl minst 10 cm för lång. Det står ju inga mått på hööks hemsida :/
 
Hur stora är de mindre? Den större har jag hemma och den är väl minst 10 cm för lång. Det står ju inga mått på hööks hemsida :/

Min häst har ponny/cob på benen och de stora är lite för långa att använda utan benskydd. Med benskydd passar de utmärkt.

Med lite menar jag lite. Bak ramlar de inte ner över kotan, men fram gör de det. Så den mindre borde funka för din häst?
 
Jag har haft reflexerna bZeen från Horze flera år och är väldigt nöjd! De både syns och sitter bra, knäpps med både kardborre och remmar. De är dock ganska stora i storlek, ponny räckte gott och väl åt min varmblodstravare.
 
Jag gillar också M3-reflexerna, men har också en häst med för smala ben för den större storleken, har inte kommit mig för med att prova den mindre än. Har även såna elastiska gula med reflexränder och kardborrknäppning, men de syns ju inte lika bra.
 
Benreflexer är hopplöst och numera har jag ingen aning om vad man ska köpa. De mjuka är alltid för långa och de hårda kan man numera inte få tag i utan den där värdelösa remmen. Varför slutade alla att göra de där med lång kardborreknäppning samtidigt?
 
Min häst har ponny/cob på benen och de stora är lite för långa att använda utan benskydd. Med benskydd passar de utmärkt.

Med lite menar jag lite. Bak ramlar de inte ner över kotan, men fram gör de det. Så den mindre borde funka för din häst?
De stora vet jag hur stora de är, har 4 st sådana. De är minst 10 cm för långa. Frågan är hur mkt mindre de små är..

Benreflexer är hopplöst och numera har jag ingen aning om vad man ska köpa. De mjuka är alltid för långa och de hårda kan man numera inte få tag i utan den där värdelösa remmen. Varför slutade alla att göra de där med lång kardborreknäppning samtidigt?
Jag hade några av märket boett, och ja de är ju hela fortfarande, 10 år gamla. Men när jag kikar på deras hemsida så har inte de heller några mått på sina reflexer...
 
Jag köpte två par på Biltema. Var tvungen att sy om dem lite för Gasellen har för smala ben.
De flesta hårda reflexer har gått sönder efter två vintrar. Biltema ser jag inga tendenser till att de är på väg att gå sönder nu under andra vintern.
De reflekterar bra. Breda och mjuka.
Men som sagt för stora för min ponny.

Ps jag kör ett par på mig själv när jag går med hunden. De är jättevarma runt benen
 
Jag har gått över till reflexbenskydd från Hööks. Inget mer dubbelarbete och mer reflex på ben :love: Om du inte använder benskydd så tycker jag att Hööks har bra vanliga. Jag har köpt de silverfärgade som är mjuka och de sitter bra på min häst som har spinkiga ben.
 
Jag har gått över till reflexbenskydd från Hööks. Inget mer dubbelarbete och mer reflex på ben :love: Om du inte använder benskydd så tycker jag att Hööks har bra vanliga. Jag har köpt de silverfärgade som är mjuka och de sitter bra på min häst som har spinkiga ben.
Kan du mäta dem du har? Är lite trött på att komma hem med för stora saker.

Vill verkligen inte ha benskydd då denna dam har stenkoll på sina ben och inte slår sig och jag vill gärna att hon fortsätter att ha stenkoll, och jag är dessutom lite rädd för senskador.
 
Hade inget måttband på mig idag, ska försöka komma ihåg det imorgon, men köpte ett par av de grå reflexerna i ponnystorlek och skillnaden i längd är ungefär kardborrebitarna, alltså om man skulle kapa bort dem i vardera ände så får man ungefär ponnylängden.
 
Hade inget måttband på mig idag, ska försöka komma ihåg det imorgon, men köpte ett par av de grå reflexerna i ponnystorlek och skillnaden i längd är ungefär kardborrebitarna, alltså om man skulle kapa bort dem i vardera ände så får man ungefär ponnylängden.
Ah, då är de antagligen för stora för min häst ändå. Får kika imorgon.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 400
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 072
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag fick ju problemet tidigare att det 'plötsligt' uppstod ojämnt tryck av sadeln, det blev ljusa 'trianglar' på schabraket vid sidan av...
Svar
12
· Visningar
1 729
Senast: skuggi
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 531
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp