Benskydd i hagen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Wilden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 4 283
W

Wilden

Hej!
Ni som använder benskydd på hästen i hagen, vad har ni för något?
Jag har de vita equigard skydden fram, från hööks. Problemet är att det fastnar så mkt snö nu. Har ni några bra tips på skydd. Även boots som man kan ha utan att det fastnar en massa snö.
/W

Sv: Benskydd i hagen

Har Mjuka heltäckande skydd på runt om.
Även Vanliga gummiboots runt om.
Funkar alldeles utmärkt. HAgen e liten så de e lätt å hitta iaf han trampar av sig nåt :D

har mjuka skydd som går runt om hela benen!

Jag använder H**ks skydd som har hål i på sommaren, blir lite mer luftigt. På vintern har han antingen dom eller vanliga eskadron som går runt om hela benet. Har även boots på vintern när han är broddad, eftersom han har en benägenhet att gå på sig själv hela tiden. Det e inte lätt med stora fötter :)

Har Börjes benskydd bak och Globusboots fram. Skulle behöva ett par Combo boots bak då hon trampar sig på hovarna med frambroddarna och kan ej ha boots bak, men får se hur det blir med det. När det är snö ute har hon gummiboots med kardborreknäppning, för jag får inte på hela :D
Är på väg till Hööks och ska köpa såna bakskydd som aysha har.

det bästa är att ha senskydd för fram o bakbenen, dom fastnar det ingen snö alls i. och så ett gäng boots med neoprene o plast på utsidan, Davies har såna som inte snurrar o har sig.
iofs kan min häst inte ha något på benen, han äter upp allt, men det är iaf det som funkat bäst.

Jag har mjuka damasker från Shires, fram och bak. Dom är helt överlägset bra! :bow: Mjuka så dom ej skaver, täcker hela benet, kardborren sitter ordentligt även om hästen biter i den.. Min plockade av sig skydd efter skydd men dessa klarar han inte få av. Det är konstläder på insidan. Fastnar ingen snö!
Sen har han boots från Globus runt om, såna med konstläderutsida.

Måstye lägga in en fråga.

har alltid undrat de med benskydd i hagen, kommer de inte in mkt snö? om de är skare ute i hagen, river inte de då på hästens med om de kommer in under skydden? eller är skydden så täta att snön inte slipper in..??

har alltid undrat detta, då jag själv inte har någon erfarenhet eftersom jag inte behöver ha skydd i hagen på hästen..

/M

Jag har aldrig upplevt att det kommer in mycket snö under skydden. Det e klart, lite under kanterna, vid kotan kanske, men inget som sakver eller så..

aha jaja okey, de var nått sånt jag tänkte..

/M

Nej det kommer inte in snö! Lite unde bootsen kanske, men så blir det ju när man rider med boots också. Själva benskydden är alltid torra på insidan så där kommer det inte in nån snö iaf.

Har equi guard neoprenbelegg som er heldekkende på frambena. Ingen ting bak.

jaja okey.. =P

men bootsen dom viker inte upp sig alls då??

fast sne så är de ju så att hästarna springer ju inte vart det är djupast snö precis =P Tur kanske de är..

/M

Hej! Har en fråga ang benskydd i hagen. Ni dom använder det, sätter ni själva på dem på hästen innan den släpps ut, gör någon annan i stallet det, eller sätter ni på dem kvällen innan?

Min häst behöver nämligen skydd i hagen men jag har ingen möjlighet att åka ut på morgonen och sätta på dem, stallägaren har inte tid med det heller. Så när hon har haft skydd på sig har jag satt på dem kvällen innan. Lite dumt kanske :crazy:

linda istället då? då kan du linda natten före och slipper riskera att hästen blir tjock/stasad i benen för att skydd/boots stoppar blodflödet.

Tycker det är lite skumt att låta hästen gå lindad i hagen ifall lindorna går upp :/

eftersom jag har brodd runt om så har jag brodd boots fram, varvar mellan gummiboots och equiguards textilboots, de som är torrast.
Sedan har han sådanadär tjocka benskydd som går runt kotan oxå equiguard fram och när de är blöta har han ett par vanliga gamla senskydd.

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 436
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 425
Senast: Efwa
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
400
Senast: hamilton1
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka