Benskydd i XL?

Raceface

Trådstartare
Min pålle är en maffig herre på 178 cm och jag har jättesvårt att hitta benskydd och strykkappor som passar honom. Stl full el L är FÖR litet! Hans kotdiameter ligger på 34 cm! Var tusan kan man hitta skydd i stl XL?

/Raceface

Sv: Benskydd i XL?

Tänk att jag har EXAKT samma problem som du och undrar EXAKT samma sak.
Jag försöker få tag på höga strykkappor/damasker till bakbenen och bra terrängskydd. Allt jag hittar är strl. L och det är för litet.
Min grabb är ca 180cm.
Det är illa på nosgrimmefronten också för den delen.
:)

Jag har köpt Hampa Pro, finns att beställa från Börjes.
Min häst är GROV, men skydden passar precis. Om ni vill så kan jag mäta skydden när jag är i stallet i dag.

Senast ändrad:

Ja gör det. Men finns det höga damasker till bakben? Inte hos Börjes i så fall, de har väl senskydd och korta strykkappor vad jag såg. Kan ju hända att nån annan säljer samma märke med större utbud.

Ingen annan som vet?

Åh :) jag trodde inte att det fanns fler med samma problem som jag. Har letat efter benskydd till min pålle nu i evigheter utan att hitta nåt. Han är inte lika hög som era (1.74) men hans ben är som telefonstolpar typ... känns det som i alla fall :smirk: .
Igår hittade jag äntligen ett par frambensskydd från veredus som är tillräckligt långa och som räcker ganska bra runt... fick dock specialbeställa ett par bakbensskydd i storlek XL.. men vad gör det? Jag hittade ett par skydd som passar :) :)
Dock var skydden lite dyra, 1100 för framskydden :crazy: och typ 450 för bakskydden :o .. dock var det fem år sen jag köpte ett par skydd och det lär väl förhoppningvis gå lika lång tid igen.

Veredus vanliga senskydd är jättestora i stl, jag har stl L till min häst som är ca 175 och dom går nästan i hop framtill... :p men medium var lite för korta.

Så prova Veredus, är som sagt jättestora! Nästan alla hästar i vanlig stl kan ha M på dom.

www.loesdau.de

6090.jpg

Dessa har min stora madam i Large. Funkar bra på henne. Eskadrons är inte att tänka på att få runt.

Har beställt ett par damasker från Hööks i neopren som går ned över kotan i strl XL som jag ska ha till bakbenen ibland.
Är inte så förtjust i Hööks grejer men dessa skydd har faktiskt funkat bra!(har strl L) fram.Ett plus för kardborren som fäster bra ännu.

Jag köpte ett par vanliga strykkappor i XL men de var för små... så var vi till Ullared/Gekås och där hittade jag både bak och fram som är jätte stora.. de är både långa och bredare än vanliga..
min kille som nu är såld sedan en vecka är 177 så det var mycket som inte passade på honom.. han har inte bredare ben än vanligt men långa.. så dessa skydd var på tok för stora runt.. de glider ner så fort han rör sig.. :crazy:

ska kolla märket så fort jag kommer till stallet

Jag har en stor pålle på 1.78 och det är Veredus som gäller. Det är snygga, stora och bra. :D

Finns det några skydd som passar en häst med telefonstolpar till ben som dessutom är korta? Alltså korta och tjocka =S Allt blir för långt till honom om de ska räcka om :crazy:

De är alldeles för korta för min, i alla fall bak.
Hade kvar ett par sen förra hästen och de passade inte alls.

Nu har jag mätt och fick pållens kototor till 30cm. Pro hampa skydden har töjt och format sig efter benen.

Säger som Zlatan och Centaur, Veredus är väldigt stora i storlekarna.Så med lite tur passar Veredus säkert!
Dessutom är dom väldigt snygga!:d

Liknande trådar

Utrustning Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har jättesvårt att hitta en säkerhetsväst. Har varit runt och testat lite olika modeller men det är alltid samma sak: för att dom...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: Brassneck
·
Utrustning Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Solvira
·
Gnägg ...Hur stora är de i övrigt? Och vilken ras är de? :) Bara lite nyfiken då jag ofta tycker mig se tämligen stora hästar, men sällan höra... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 527
Senast: JGD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka