Benskydd liknande BoT i storlek

Solvira

Trådstartare
Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi rider ut, och då rider vi ofta med andra som är lite mer taggade än min gubbe. Vi får alltid ligga först för att min häst går fram överallt och bara rullar på, vilket mer ofta än sällan gör att någon av de andra kommer upp i rumpen på oss. :angel: För att förhindra en olycka med tramp/slag på senan bakifrån så letar jag därför senskydd för bakben. Grova bakben. :angel:
Jag känner mig rätt säker på att Back on Track passar (allt från dem har passat på Herr Grov hittills, har båda varianterna av dressyrskydd för alla ben samt senskydd för framben som sitter perfa), men deras Royal bakbenskydd känns lite overkill. Är det någon som har tips på andra senskydd som passar grova hästar?

Det känns som att min herre mer eller mindre har trädstammar till ben. :angel: Jag provade ett par senskydd från Lemiuex eftersom har haft dressyrskydd därifrån som passat, men icke. De gick inte ens i närheten av att stänga. 😂
 
Men de andra får väl se till att inte rida på er? Eller så får de låta bli att rida bakom er om de inte kan kontrollera sina hästar. Ett skydd funkar ju bara till viss del.
 
Jojo, men det här handlar ju om att jag vill säkra upp utifall att något skulle hända. Huruvida andra "kontrollerar" sina hästar (det är duktiga tjejer, men det är ändå hästar vi pratar om) tänker jag inte kommentera.
 
Jojo, men det här handlar ju om att jag vill säkra upp utifall att något skulle hända. Huruvida andra "kontrollerar" sina hästar (det är duktiga tjejer, men det är ändå hästar vi pratar om) tänker jag inte kommentera.

Jag har bara aldrig någonsin hört om någon som skaffar senskydd av den anledningen.
 
Men gud, om jag inte hade skrivit anledningen till varför, hade du skrivit tips då istället?

Faktum kvarstår, jag vill skydda min häst senor från skador. Och jag hade gärna provat andra än just BoT och vill ha tips om det. Tycker du verkligen att det behövs en filosofisk diskussion om huruvida man ska rida med andra för det?
 
Men gud, om jag inte hade skrivit anledningen till varför, hade du skrivit tips då istället?

Faktum kvarstår, jag vill skydda min häst senor från skador. Och jag hade gärna provat andra än just BoT och vill ha tips om det. Tycker du verkligen att det behövs en filosofisk diskussion om huruvida man ska rida med andra för det?


Jag rider ofta med andra men ingen av dem har gett mig minsta lilla orsak till oro när det gäller min hästs välbefinnande.
 
Jag rider ofta med andra men ingen av dem har gett mig minsta lilla orsak till oro när det gäller min hästs välbefinnande.
So what om det här är för att jag har blivit harig? Jag har haft hästen i 20 år och han är fräsch och pigg fortfarande- jag vill gärna minimera skaderisken med förhoppning om att han är det många år till.
Jag har ridit Hubertusjakter och många uteritter med andra också, om jag nu tycker att jag behöver nya skydd för att förebygga skaderisk, varför är det ens något för DIG att haka upp dig på?
 

Liknande trådar

Utrustning Efter att ha letat runt i djungeln av benskydd så vänder jag mig nu till allvetande Bukefalos för tips och råd... Efter att min...
2
Svar
29
· Visningar
4 244
Senast: peperoni2
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 072
Senast: Jealle
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 203
Senast: Rebeckafalk
·
Hästhantering Bakgrundsfakta häst: 17år, aktiv pensionär, f.d Grand Prix-pålle, snäll i all hantering och ridning men har lite spöken som jag...
Svar
13
· Visningar
2 066
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp