Benskydd PS of Sweden

WBanna

Trådstartare
PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har PS-skydd som passar eller blir dom för tighta?
 
PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har PS-skydd som passar eller blir dom för tighta?
Hur de är i omkrets vet jag inte då jag aldrig hann prova de på min x-full häst. Men i övrigt var de gigantiska enligt min mening i stl full. Lika stora som andra skydd jag hade i stl x-full. Obs, nu är det några år sedan jag köpte dem så storleken kan ju ha förändrats.
 
PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har PS-skydd som passar eller blir dom för tighta?
Kan fixa bilder senare ikväll. Dom går inte ihop utan det blir glapp men dom går att stänga.
 
Jag fick inte runt dem på min häst när de var nya, fick töja ut resåren (drog åt resåren och hade dem liggandes så i några månader) och nu går dem att använda. Det blir som sagt glipa men funkar. Man får dock dra åt så de sitter inte särskilt löst direkt.

Min kan ha L i luddskydd från protector runt om. På andra skydd har hon ofta L fram och XL bak. Har ett par från eskadron där hon har M fram och L bak.
 
Har ingen närbild men här ser man lite:
44DCAF56-4639-4FAF-A5DE-193F92742304.jpeg
 
BBB8C514-AD00-496E-B510-07C2B8F2C606.jpeg

Blev lite snett ser jag men samma här använda en gång så stela i resåren. Här har hästen Large i ”vanliga” luddskydd
 
7836EBDB-9811-403F-A5A3-28A1F5376427.jpeg

Bak blir det lite samma som de andra men dessa är något mjukare så hade säkert gått att få ihop lite till
 
@sweep och @MiniLi
Vad gulliga ni är som har fixat bilder, det gjorde mig 1000% klokare, tack! ⭐️ Vill sååå gärna ha PS’s rosa skydd och nu verkar det som att jag måste slå till för dom borde passa! 😊
 
@sweep och @MiniLi
Vad gulliga ni är som har fixat bilder, det gjorde mig 1000% klokare, tack! ⭐️ Vill sååå gärna ha PS’s rosa skydd och nu verkar det som att jag måste slå till för dom borde passa! 😊
Glöm inte att kolla på thehorselet först om det är några där som funkar (verkar finnas två rosa där men inte lika klar rosa som dom nya)
 
Glöm inte att kolla på thehorselet först om det är några där som funkar (verkar finnas två rosa där men inte lika klar rosa som dom nya)
Nej, tyvärr har inte thehorselet de tuggummirosa som jag vill ha, men mycket annat fint har jag shoppat där. :love: :D
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, sitter här å smörjer läder och tänkte byta till mina nyköpta (beggade) sidostycken, som råka va ps of sweden (det säljarn hade...
Svar
8
· Visningar
474
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Utrustning Funderar lite på att köpa benskydd till hästen och undrar vad man bör välja för storlek till 160 cm hög häst, om man har full på...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp