Benskydd till fjording

Sydtyrolen

Trådstartare
Hej! Har ni tips till benskydd åt en fjordhäst? Det är verkligen supersvårt att hitta några som passar borta men tjocka ben...
 
Jag lindade min ;), hittade inget senskydd som var full runtom och ponny på höjden så det fick vara då vi bara hoppade 40cm som mest..

Funderade på att köpa begagnade senskydd med enkel neopren och klippa till dom på höjden, plast kanten är ju enkelt att slipa och värma så den blir mjuk igen.
(Hade behövt en 4cm kortare på höjden).
 
Min ponny (irländsk d-ponny, troligtvis mycket tinker i henne) hade korta, grova ben. På henne satt HGs luddksydd i small bra, och senskydd hade vi några från hööks, bruna med röda sömmar har jag för mig. Equiexpert kanske?
 
Till min fjordvalack hade jag Horze senskydd. Alla former av strykkappor satt helt åt helvete på honom, men senskydd (både fram och bak) hittade jag till slut efter ett visst mått av letande. De satt bra och stilla på honom. Min hade iofs inte överdrivet grova ben, men han var överlag rätt krallig och hade åtminstone grövre ben än min nuvarande häst (inte fjordhäst).
 

Liknande trådar

Utrustning PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har...
Svar
14
· Visningar
826
Senast: WBanna
·
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
442
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
543
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha ett par överdragsbyxor, tillräckligt vattentäta för promenader i regn. Ofodrade. Men jag är knappt 160 cm lång och...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp