Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Lydia

Trådstartare
Jag vill ha ett åar senskydd (eller ev strykkappor) att ha när man rider ut, på min häst. Hon är liten stor häst (150), med smäckra ben. De flesta skydden finns inte i cob, utan bara i ponny eller full. Är det någon som vet hur små ponnnyskydden som finns på Börjes är (de där vita senskydden)?

Lydia

Trådstartare
fast de lär ju vara mkt dyrare än de på börjes? Vi har så dåligt sortiment här på granngården dessutom .

hade ett halvblod i samma storlek innan och till henne hade jag eskradons senskydd i strl pony...passade perfekt...

M

montgomery

De vita senskydden från börjes är högre/större än eskadron ponny. Men jag tycker inte att de är nän hit, de är väldigt tunna fast med fårskinn i går de jättebra!

Lydia

Trådstartare
om de inte har gjort om dem senaste åren, så har jag sett dem "live". Jag ska ha dem främst när man rider ut, tex på stubbåkrar, klättrar osv.

B

BadbrudenXS

halloj
jag har de senskydden till min fjordis
Hon har ganska så korta ben men jag tyckte de var höga :eek:
en kompis häst fick prova dem och de var ganska höga på henne med (maxad D ponny)

ponny strl var ganska lagom på hennes ganska smala ben kvaliten är ok :smirk:

kjamsihar :banana:

P

piggis_83

Ja jag tkr nog oxå Protec ponnystl är lite större än Eskadron ponnystl. Om hästen har korta ben så ska du nog ta ponny. Protec tkr jag e helt ok skydd, de är lite tunna men mina höll iaf ett par år så man kan väl säga att dom är prisvärda o så! kardborret blev dåligt då, men det finns ju iofs lösa remmar man kan köpa!

L

L_S

köp ett par eskadron. finns i 5 storlekar.. jätte snygga och hållbara :) finns också med flexi för korta skenor..

haha nu låter det som att jag pysslar emd smygreklam ;)

Lydia

Trådstartare
jovisst, fattar också att eskradon är bra och så, men det finns andra hål att stoppa pengarna i (bra täcken tex). Vet att börjes funkar bra, eftersom jag bara ska ha dem ibland.

L

L_S

ah okej, men köp ettpar du tycker verkar bra och är snygga :)

eller leta efter eskadron på rea.. mina kostade 150kr :p

L

_LeLLe89_

eskadron finns väl ändå inte i 5 strl?? ponny & full vad jag vet. och så dom me flexi soft, men de e ju full!

Lydia

Trådstartare
så småningom blir det "bra" benskydd. Men det jag ville få fram var vilken storlek av de här skydden jag behöver, inte om jag ska köpa andra skydd *flin* :D

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6504 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 715
Utrustning Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi...
Svar
8
· Visningar
271
Utrustning Googlade på det och hittade nästan inget, någon som sa att man i england använde ordet cob till hästar runt 150 cm, min ponny är ca 148...
Svar
8
· Visningar
738
Utrustning Letar dressyrskydd till maxad D-ponny. Problemet är smala ben.. Har bl a back on track royal senskydd. Dessa är på gränsen till för...
Svar
2
· Visningar
263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021

Omröstningar