Bukefalos 28 år!

Bentley har gått MH!

Dentaku

Trådstartare
Nu har vi varit på mentalbeskrivning jag och Bentley. :) Det MH vi var anmälda till blev inställt eftersom testledaren lämnade återbud bara ett par dagar innan men eftersom Bentleys syster började löpa kunde vi ta hennes plats på ett MH där ytterligare två syskon skulle delta. Jättekul, även om knashunden fick ett rejält återfall i sin åksjuka under resan dit. Allt kräkande och dreglande fick mig nästan att oroa mig för att han skulle vara märkbart medtagen när vi kom dit men han var lyckligtvis samma glada skit som vanligt.

Själva beskrivningen bjöd inte på några hemska upptäckter - Bentleys stora svaghet är hans dåliga kamplust och idag hade han ingen lust alls. Trist siffra men inte missvisande. Däremot överraskade han mig positivt på spökena, jag trodde att han skulle tycka att de var läskiga och skälla konstant. Det var till och med så att jag stod och svor inombords när han traskade runt eftersom jag var övertygad om att han stängde av, något beskrivaren skrattade gott åt.

Filmer på alla moment finns HÄR

KONTAKT
1a Hälsning: 4
1b Samarbete: 4
1c Hantering: 3
LEK
2a Leklust: 4
2b Gripande: 4
2c Dragkamp: 1
FÖRFÖLJANDE
3a: 4, 4
GRIPANDE
3b: 2, 4
AKTIVITET
4: 3
AVSTÅNDSLEK
5a Intresse: 4
5b Hot/Agg: 2
5c Nyfikenhet: 2
5d Leklust: 2
5e Samarbete: 3
ÖVERRASKNING
6a Rädsla: 2
6b Hot/Agg: 3
6c Nyfikenhet: 3
6d Kvarstående rädsla: 2
6e Kvarstående intresse: 1
LJUDKÄNSLIGHET
7a Rädsla: 2
7b Nyfikenhet: 5
7c Kvarstående rädsla: 1
7d Kvarstående intresse: 1
SPÖKEN
8a Hot/Agg: 2
8b Kontroll: 3
8c Rädsla: 1
8d Nyfikenhet: 4
8e Kontakt: 4
LEK 2
9a Leklust: 4
9c Gripande: 3
SKOTT
10: 1
 
Sv: Bentley har gått MH!

Vilken härlig hund du har. Mina vovvar hjälpte honom att skälla ut spökena. :D
 
Sv: Bentley har gått MH!

Kul med MH!
Billy gjorde BPH i lördags och överraskade med att kamma hem en fyra på underlag. Det trodde jag aldrig :D

Att den närmande personen fick djävulskt mycket skäll var däremot inte någon överraskning.
Jag är glad att han inte är rädd, men det vore nice om han inte alltid tog sitt jobb som övervakningslarm på fullt så stort allvar... Å andra sidan träffar vi ytterst få personer med stor vidbrättad hatt, regnkappa och solbrillor i vår vardag... :angel:
 
Sv: Bentley har gått MH!

Tack! :)

Blueberry: BPH är intressant, men jag tycker att protokollen är hopplösa att förstå när man stöter på dem. :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 752
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 182
Senast: Nenyah
·
Övr. Hund Roligt värre! :) Överlag så reagerade hon lite mer än jag trodde, men avreagerar fort (speciellt vad gäller rädsla). Testledarna...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Dentaku
·
Mh
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 179
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp