Berga Naturbruksgymnasium

J

julia-bz

Nu till hösten kommer jag antagligen att börja på Berga, och jag undrar vilka som sökt dit, eller som redan går där eller vilka som gått där? Vad har ni för uppfattning om Berga, eller vad tycker ni? Berätta allt ni vet för jag är så nyfiken på Berga, samt att jag tycker det ska bli superduper kul att börja på naturbruksgymnasium!!! :D :D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag har gått där och precis tagit studenten:banana: :bump: :banana: . Det enda jag kan säga är att det var mina hittills tre bästa år.
//D.C.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Vad roligt:) Jag går där nu och tycker att skolan är jättebra! Och eleverna är ännu bättre;) :D Hoppas du kommer trivas där!
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Vem är du?

TS: Jag har gått där, tog studenten i år och jag ångrar inte en sekund!
Alla ni som går där nu, ta vara på tiden!
Jag saknar Berga så jag håller på att gå sönder :cry:
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag ska börja där i höst! :D
Längtar så att jag håller på att bli galen

Vilken inriktning ska du gå?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Åh vad roligt att någon från buke också ska börja där!!! :D
Jag kommer att gå inriktning häst, och sen tillägsprofil häst eller vad det heter så jag kommer gå häst-häst. Du då?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Åh vad roligt att någon från buke också ska börja där!!! :D
Jag kommer att gå inriktning häst, och sen tillägsprofil häst eller vad det heter så jag kommer gå häst-häst. Du då?

Jag säger detsamma! :p
Kommer också att gå häst med inriktning trav.. om jag nu fattat det rätt? Men vem vet, man kanske ändrar sig när man kommer dit, kanske väljer jord istället ;) Fast jag tror att det blir häst.
Känner du nån mer som ska börja?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Kan man gå någon speciell inriktning? Eftersom du nämde trav. Jag är ju dressyrmänniska i dagsläget... men finns det speciella inriktningar typ som dressyr hoppning och trav? har inte sett det någonstans på hemsidan.... :confused:

nej jag känner ingen mer som ska gå där... gör du det?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Kan man gå någon speciell inriktning? Eftersom du nämde trav. Jag är ju dressyrmänniska i dagsläget... men finns det speciella inriktningar typ som dressyr hoppning och trav? har inte sett det någonstans på hemsidan.... :confused:

nej jag känner ingen mer som ska gå där... gör du det?

Man kan ju gå, häst-samhäll, häst-natur, häst-häst(som jag går) eller häst-jord.. På alla dessa kan man välja mellan rid,kör eller trav när man har hästövningar..
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag har fått besked om att jag kommit in! Fast det var ingenting överraskande men kul ändå :D Men jag undrar bara om ni börjar lika tidigt som dom nya ettorna? den 15:e augusti?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jaha okej! Det var det jag undrade om, ifall man kunde välja mellan rid, kör eller trav (men vad är skillnaden på kör och trav?)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag har fått besked om att jag kommit in! Fast det var ingenting överraskande men kul ändå :D Men jag undrar bara om ni börjar lika tidigt som dom nya ettorna? den 15:e augusti?

Vi börjar den 20de ;)
Men så var det för oss förra året, vi började tidigare än övriga elever..
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jaha okej! Det var det jag undrade om, ifall man kunde välja mellan rid, kör eller trav (men vad är skillnaden på kör och trav?)

Trav - Då kör man ju travarna och kör fort och så, man får även hålla på med monté om man väljer trav

Körning - så kör man skolans körhästar.

gå in på respektive kör och trav forum här och läs mer om sporterna.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

*Litet trådkap* Min gamla häst står på Berga! Så hoppas att alla som går, har gått, eller ska börja var, är eller kommer vara snäll mot honom! :D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Miró a.k.a Mirre. Han flyttade till Berga förra sommaren.

9403122.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 715
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 704
Senast: Mabuse
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 430
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp