Beridare/utbildare, vad har ni för lön?

M

Mirus

Jag undrar vad ni har i lön som jobbar med att utbilda hästar.
Och också vad ni arbetar i för stall och med för hästar (t.ex. unghästar, utomlands o.s.v.)

Jobbar själv som beridare på ett "mindre" försäljningstall med kursverksamhet och har en lön på 20 000kr/månad innan skatt.
Jag är dock lite inne på att leta arbete som unghästutbildare i ett hoppstall, sen var i världen det är spelar mindre roll.

Det hade varit intressant att höra era svar och även om ni har någon kommentar om ert jobb i övrigt.

Min egna extra kommentar är att det lätt blir mycket annat jobb på ett litet stall utöver ridandet, vilket är mindre roligt eftersom det går ut över hästarnas utbildning vilket är frustrerande.
 
Vad betyder "mycket annat jobb" om du skulle definiera 'mycket'? Om man jämför med om man skulle städa i sitt hus, hur många rum blir det? Och vad är det man jobbar med då och varför påverkar det utbildningen?
 
Vad betyder "mycket annat jobb" om du skulle definiera 'mycket'? Om man jämför med om man skulle städa i sitt hus, hur många rum blir det? Och vad är det man jobbar med då och varför påverkar det utbildningen?

Om man lägger muspekaren över användarnamnet kan man se om användaren finns kvar på forumet. I det här fallet finns inte TS här längre så du kan nog inte räkna med att få svar från denne i denna nästan tio år gamla tråd.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 329
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 774
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 304
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 274
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp