Beris, trust, nathe bett mm.

Penny48

Trådstartare
Vad har ni för tips och erfarenheter kring plastbett från bla. dessa märken?

Har köpt ett rakt bett från Trust men tyckte det såg tjockt ut, har ni några erfarenheter? Är då ex Nathe, Beris syntetbett bättre?

Letar efter ett väldigt milt och snällt bett för att få hästen att våga ta stöd och kontakt på bettet.
 

Bifogade filer

  • 497A4F18-6001-455B-8158-5999EEC2C4C8.jpeg
    497A4F18-6001-455B-8158-5999EEC2C4C8.jpeg
    12,8 KB · Visningar: 8
Vad har ni för tips och erfarenheter kring plastbett från bla. dessa märken?

Har köpt ett rakt bett från Trust men tyckte det såg tjockt ut, har ni några erfarenheter? Är då ex Nathe, Beris syntetbett bättre?

Letar efter ett väldigt milt och snällt bett för att få hästen att våga ta stöd och kontakt på bettet.
Beris finns ju i både smalare och lite tjockare variant, samt olika styvhet. Bästa är nog att åka till en butik där de har flera av märkena så att du kan jämföra.
 
Beris har en mundel som heter Comfort Thin Soft. Det är smalare och mjukare än deras andra bett. Jag använder det och gillar det just för att det inte är för tjockt ute vid mungipan.

Jag har även tittat på ett från Bomber som heter Moulded Preferred Contact men det har inte blivit något köp än så kan inte uttala mig om vad hästarna tycker.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ni några tips till bett till känslig häst? Min häst har ett sprengerbett, dynamic med d-ringar, vilket fungerar bra men upplever att...
Svar
7
· Visningar
1 859
Senast: user19728
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 690
Senast: Kristall10
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
4 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp