Berusade tjuvred på häst i hage

Tre alkoholpåverkade kvinnor bestämde sig i helgen för att ta sig in i en hästhage och rida på en av hästarna. Utan utrustning och utan ägarens vetskap, mitt i natten.Det var några förbipasserande som råkade se att någon red på en av hästarna mitt i natten. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.nyan.ax/nyheter/fulla-kvinnor-red-pa-hast-i-hage/
 
Min far var typ en av världens snällaste människor, det skulle mycket till innan han blev arg. En av få gånger han var det var när några fylleidioter försökte rida på hans hästar (synd att de inte kom upp på stoet, de hade åkt av JÄVLIGT snabbt för hon var inte inriden :devil:). Folk bredvid hagen ringde till honom och han kastade sig dit och lyckades haffa dem. De fick en utskällning som hette duga. Efter det försökte ingen jävlas med hans hästar.
 
alltså man blir så ledsen.... fattar de inte 1) vad de utsätter sig själva för... 2) vad de utsätter hästarna för... en gammal snäll tar nog ingen större skada, men säg att det är en unghäst eller en som är väldigt lättskärrad, man kan ju sabba den för livet :(
Det är som folk som kör förbi en på vägen i 70... det är en HÄST på 5-600kg å de är inte att LEKA med.....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När kvinnan kom ut till sina hästar upptäckte hon stora mängder blod på marken. Det visade sig sedan att någon knivskurit ett av djuren...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Florida red in på dansgolvet på en häst - mitt i en pumpande ljus- och ljudshow. Videoklipp som visar hästens panik väcker...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: Whirlie
·
  • Artikel
Hästnyheter När hästen dog valde ägaren att gräva ner hästen i dess hage. Men den hemska lukten fick folk att reagera och larmade polisen. ...
Svar
14
· Visningar
1 213
Senast: Anders
·
  • Artikel
Hästnyheter Räddningstjänsten larmades till Backebo utanför Älmsta på juldagskvällen. Orsaken var en häst som ramlat på isen. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
619
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp