Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Besiktning innan start?

B

blondi3958

Veterinärbesiktar man hästen innan start i ett lopp?

Som man gör på tex. hopp och dressyr tävlingar?

det finns en banveterinär ALLTID under tävlingar, denna inpekterar alla hästar från defilering till provstarten, ser nåt ut att inte stämma så kallas denna häst in för ytterligare kontroller...ibland får dom klartecken att starta ibland får dom åka av banan....

B

blondi3958

Min häst är en före detta travare, nu är han ett ridet varmblod ;)
Han har ett väldigt konstigt rörelse mönster, då han som lite kadade bakbenet och i vissa tempon i skritten ser han halt ut men inte i traven.

Eftersom han alltid har gått så som han gör så borde det inte göra ont för honom då veterinärer har låtit honom tävla, eller?

Han har även fått smärtlindrande och har ändå gått sin speciella gång.
Tycker du att jag borde kontakta vet.?

Har hört att nästan alla travare har en lite speciell gång, stämmer det?

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6484 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter Förra året blev det ingen Springshow på Laholms Ryttarförening. 2019 genomfördes 800 starter. I år blev tävlingen av efter mycket om och...
Svar
0
· Visningar
81
Dressyr Hej, om några veckor ska jag starta min första dressyr tävling och jag har lite frågor som jag inte hittar något svar på. Så tänkte att...
Svar
2
· Visningar
487
Hundhälsa Hej på er alla, Hoppas alla mår bra nu i dessa tider. Jag önskar gärna inga påhopp eller dumma kommentarer - för jag skyller detta på...
Svar
7
· Visningar
467
Avel Ja nu är det inte lång tid innan seminsäsongen startar för oss :) Hur tänker ni kring smittorisk, smittspridning med att skicka era...
Svar
5
· Visningar
452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar