Besk smak i munnen

tott

Trådstartare
Har sedan ca en vecka en mer eller mindre konstant besk smak i munnen. Jag har haft lite så förut, men då har det gått om efter 3 dagars medicinering med nexium...men inte nu. Jag kracklar och känner mig lite "sliten" i halsen. Lite svidande ögon har jag också, men är inte förkyld, men har kracklat från och till i någon vecka.
...men den här beska smaken:( Vad kan den komma av:confused:
 
...fast kanske jag åt liiite sallad där det var pinjenötter på för ett tag sedan. Googlar man så snackas det om metallisk smak, men det tycker jag inte att det är. Känns mera beskt och lite konstigt i halsen och tungan.
 
...fast kanske jag åt liiite sallad där det var pinjenötter på för ett tag sedan. Googlar man så snackas det om metallisk smak, men det tycker jag inte att det är. Känns mera beskt och lite konstigt i halsen och tungan.
Oj, varför blev texten tjock?
 
Jag har haft så någongång, och flera av mina arbetskamrater också.
Tydligen kan man få nån typ av förkylning som sätter sej på tungan sas och allt smakar samma, beskt.
Gick över på någrs dar, spm en vanlig förkylning.
 
Haha! Jag skulle just nämna pinjenötterna! Hela min familj fick sk Pine Mouth efter att ha ätit dem, det höll i sig nån vecka.

Jag har också haft liknande "besvär" i samband med en envis förkylning med huvudkontor i näsan.
 
Ja jag får väl vänta och lida ett tag till då och se om det går om. Idag kanske kanske det är lite bättre, men dagen har bara börjat.
 
Kan hända. Varför är man torr i slemhinnorna, och vad kan man göra åt det?

Mycket är vädret, hela jag är torr och krispig just nu. Invärtes olja (typ kapslar från hälsokosten, jag testar nattljusolja nu mot pms). Är man torr i munnen finns det speciella tuggummin och pastiller mot det. Ögondroppar mot torra ögon tar jag vid behov.

Sedan kan det vara värt att kolla upp om man fått svamp i munnen. Jag får ofta det pga medicinering och då kan man få en knepig smak i munnen.
 
Kan hända. Varför är man torr i slemhinnorna, och vad kan man göra åt det?

Häll i dig vatten och/eller salivstimulerande från apoteket. Äter du någon medicin med muntorrhet som biverkning?

Och sluta harkla! Det är som myggbett, ju mer du kliar desto mer kommer det att irritera. Går det inte att stå emot eller svälja bort så försök hosta istället.
 
Häll i dig vatten och/eller salivstimulerande från apoteket. Äter du någon medicin med muntorrhet som biverkning?

Och sluta harkla! Det är som myggbett, ju mer du kliar desto mer kommer det att irritera. Går det inte att stå emot eller svälja bort så försök hosta istället.
Just nu harklar jag inte så mycket, men det känns hela tiden som en liten klump i halsen (som inte stör om jag inte tänker på det)

Kallt vatten känns jätteskönt! ...och nej, äter inga mediciner med muntorrhet som biverkning.
 
Lyfter denna tråd. Har samma sak igen :mad: Har inte ätit pinjenötter.
Jag hade ett liknande "fenomen" i samband med en förkylning som inte var som andra förkylningar. Jag hade en hemskt smak av bränd kattmat i munnen/lukt i näsan. Det försvann så småningom men tog tid.
 
Jag hade ett liknande "fenomen" i samband med en förkylning som inte var som andra förkylningar. Jag hade en hemskt smak av bränd kattmat i munnen/lukt i näsan. Det försvann så småningom men tog tid.
Min "smak" är egentligen ingen "smak" - bara beskt. Sådär som om jag hade fått i mig "sluta-bita-på-naglarna-medel" :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Halloj alla, Tänkte bara höra, av intresse, ifall någon mer varit med om detta? Några gånger under säg det senaste hmm.. året? har jag...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 364
Senast: Linn-Nora
·
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 167
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 483
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp