Beskytte klader mot tigerbalsam

MimmiNO

Trådstartare
Etter at jeg brakk ryggen i vår så bruker jeg ofte tigerbalsam på ømme muskler i ryggen når jeg skal legge meg. Men balsamen setter seg i tøyet, og man må vaske det flere ganger for å få det vekk. Finnes det noen form for kropps bandasje eller tube bandasje som er stor nok til å tre på kroppen for å beskytte natt tøy/ t-skjorter. Hva bruker dere for å slippe å få klinet på tøy?
 
Etter at jeg brakk ryggen i vår så bruker jeg ofte tigerbalsam på ømme muskler i ryggen når jeg skal legge meg. Men balsamen setter seg i tøyet, og man må vaske det flere ganger for å få det vekk. Finnes det noen form for kropps bandasje eller tube bandasje som er stor nok til å tre på kroppen for å beskytte natt tøy/ t-skjorter. Hva bruker dere for å slippe å få klinet på tøy?
Linnex är bra men ganska starkt. Typ granngården har ett hästliniment som min naprapat har rekommenderat :)
Radital. Man kan ju prova båda om man vill.

(Sedan kanske man kan ha sin sämsta t-shirt på sig och acceptera att den inte duger till annat än trädgårdsarbete och målning efteråt. Men jag har inte uppfattat att varken Linnex eller Radital sätter sig i tyget.)

Såg förresten att Radital verkar finnas överallt numera (min flaska är uråldrig) :)
 
Etter at jeg brakk ryggen i vår så bruker jeg ofte tigerbalsam på ømme muskler i ryggen når jeg skal legge meg. Men balsamen setter seg i tøyet, og man må vaske det flere ganger for å få det vekk. Finnes det noen form for kropps bandasje eller tube bandasje som er stor nok til å tre på kroppen for å beskytte natt tøy/ t-skjorter. Hva bruker dere for å slippe å få klinet på tøy?
Har förresten en knasig tub med ngt som kallas ormsalva också, som har magnesium i och hävdar att det hjälper mot spända muskler. (det är inte rekommenderat av någon utan hittade på hyllan i somras när jag hade glömt de andra och tycker också verkar funka, men det tycker man väl alltid :D)
 
Jag hade absolut inte bjudit in till några såna samtal/diskussioner i ditt läge. En sån person får sköta sina eventuella problem själv, åtminstone om det inte är så att hen själv kommer till mig och på ett ödmjukt sätt förklarar att hen har problem med X och frågar om jag kan tänka mig att ställa upp som bollplank (inte "hjälp" genom att "låna ut" mer pengar). Men jag har inget behov av att bli kompis med "alla", utan hade valt att hålla personen på avstånd, ärligt talat.

Rekommenderar Linnex istället. Finns som stick o jag upplever inte att det är samma kladdighet som Tigerbalsam. Linnex ger bara värme.

Gillar också Linnex.
Finns andra bra liniment också jag väljer före Tigerbalsam. Men Linnex är smidigast att applicera.

Linnex är bra men ganska starkt. Typ granngården har ett hästliniment som min naprapat har rekommenderat :)
Radital. Man kan ju prova båda om man vill.

(Sedan kanske man kan ha sin sämsta t-shirt på sig och acceptera att den inte duger till annat än trädgårdsarbete och målning efteråt. Men jag har inte uppfattat att varken Linnex eller Radital sätter sig i tyget.)

Såg förresten att Radital verkar finnas överallt numera (min flaska är uråldrig) :)
Takk alle sammen, jeg må se om Linnex eksisterer i Norge 🙂
Jeg har jo en flaske bluelotion også som jeg ikke har fått brukt, men er redd for å bruke det på huden da den er litt sensitiv.
 
Vänta nu, hur hamnade mitt inlägg i den här tråden? Jag är helt säker på att det citerade är något jag skrivit i en annan tråd - det vore väldigt off topic i denna (som jag inte ens varit inne i innan). :rofl:
 
Vänta nu, hur hamnade mitt inlägg i den här tråden? Jag är helt säker på att det citerade är något jag skrivit i en annan tråd - det vore väldigt off topic i denna (som jag inte ens varit inne i innan). :rofl:
sorry, må ha hengt med fra en feiltrykk tidligere
 

Liknande trådar

Utrustning Hei, så jeg har skadet ankelen min og legen sier jeg må ha en støtteskinne på i hvertfall i 2 måneder... og siden jeg bare har en...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
997
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 030
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp