Beslut i Kroon-fallet

Sv: Beslut i Kroon-fallet

dryga böten och avstägning hoppas jag på..
 
Sv: Beslut i Kroon-fallet

Det här början likna en riktig såpa, har ryttaren gjort fel enligt gällande regler så är det väl bara att följa dom regler som finns vilket väl måste innebära diciplinstraff? SK's advokat har ju precis blivit invald i ASVH's styrelse, så nu kanske det är fritt fram att deltaga med hingstar under behandling på Bruksprovet? En liten spruta hit, en liten spruta dit, och vips är hingsten i toppform ;);)
 
Sv: Beslut i Kroon-fallet

Men VARFÖR i hela världen kan de inte gå ut med beslutet? Mycket märklig hantering av den här historien.
 
Sv: Beslut i Kroon-fallet

Det är vad jag också tycker vore lämpligt. Men pga detta att det dragit ut på tiden så gissar jag "rimligt tvivel" eller vad man kan kalla det. Vilket jag tror leder till något fjantstraff ej värt namnet.
Och tyvärr så gissar jag att om det varit en ryttare på mycket lägre nivå, utan så många kontakter i hästbranschen, då j-ar hade det blivit ett rejält mycket hårdare straff.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter VM-ryttaren i Herning 2022 köpte preparat för att komma tillrätta med sina klimakteriebesvär. Men det visade sig att preparatet innehöll...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under måndagen samlas det amerikanska ridsportförbundets styrelse för ett möte, där fallet Cesar Parra står högst på agendan. Förbundet...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästvälfärdsdebatten står i centrum efter en rad uppmärksammade artiklar. Det är även en högt prioriterad fråga inom FEI och under...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: SaraXX
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren som FEI har slagit fast är skyldig till sexuella trakasserier har nu fått sin dom av Svenska Ridsportförbundet. Läs...
Svar
0
· Visningar
965
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp