Beslutångest ang täcke.

O

Osci

Står mellan 2 olika vintertäcken på 400g. Vilket skulle du välja ?

1. Pessoa utetäcke BILD
Yttermaterial i 1800 D (dubbelvävt) som är teflonbelagd
(smutsavvisande). Vattentätheten är 2000 WP och
andasfunktionen är 3000 MVP. Fodrat med 400 grams
polyesterfyllning. Innerfoder av speciell “Quick dry” nylon.

• Mjukfodrad vid manken
• Löstagbar svansskydd
• Elastiska/justerbara bensnören
• Snabbspänne “Quick Release” vid bogen
• Kryssgjordar med Resår “Hidden Elastic”
• Bogveck
• Pessoa-loggo

2. SHOWMASTER® FULLCOVER WINTER BILD
Levereras med avtagbart halstäcke som lätt sätts fast med snabbknäppe. Kryssgjordar på insidan för bättre passform och så att vatten lätt ska rinna av. Höga bogveck med resår för bästa rörelsefrihet. Insida av polyester.

• Rivtålighet 800 D.
• Andas 3000 mvt.
• Vattentätt 3000 mm.
• Vattentätt med andasfunktion
• 400 g polyesterfyllning i täcket
• 300 g polyesterfyllning i halstäcket
• Bogveck med resår
• Dubbla bogspännen med snabbknäppe
• Kryssgjordar med resår i fästena
• Svansskydd
• Avtagbara elastiska bensnören
• Reflextryck på vänster sida
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

Är det samma prisklass på dem?

Pessoa hade jag tagit, är mycket tveksam till Hööks utetäcken...
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

hellre pessoas än hööks.

annars har amigo från horseware ett bra täcke med 350g fyllning. går på 1000kr hals finns att köpa till.
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

Är det samma prisklass på dem?
Det skiljer bara några hundralappar så jag tar hellre pessoa täcket om det nu är bättre även om det är en aning dyrare men ja vill inte bara betala för märket utan för kvalite.
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

Med ripstopet på 1800D samt teflonbelagt, jämfört med 800D så har du svaret rakt där. :angel:

Jag tycker H***s täckena rakt av är skit, och kostar aldeles för mycket för den kvalitet de håller. De ligger på samma priser som täcken som har jättemycket högre kvalitet, och det är oförskämt anser jag.
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

Säger som några andra, Horseware är överlägset bäst.
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

helt klart pessoa! jag har 2 pessoa utetäcken och är jättenöjd med dem! de är jättetjocka och fluffiga, super mysiga!
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

Pessoa utan tveckan. skulle aldrig handla täcken från Hööks!!
har dessutom ett pessoa innetäcke som jag är jättenöjd med
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

Jag hade tagit pessoat om jag fick välja mellan de två. Hööks täcken är inte bra, mitt jag köpte i våras tål inte vatten och de vägrade att ta tillbaka det, utan hänvisade till att det inte var fel på det....

fast jag hade hellre lagt pengarna på ett shires. finns på ridsportshopen.se
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

*KL*

Alltså antingen är det ni som har haft enorm otur med era hööks-täcken eller så är det jag som haft enorm tur. Men jag har haft flera stycken Thermo Master och de har varit SUVERÄNA!! Kan ösregna i timme efter timme och hästarna är snustorra! Och jag har haft flera stycken (alla har dock varit deras billigaste modell, den som har halstäcke till).

Själv har jag haft flera stycken märkestäcken som jag varit enormt besviken på. När jag vill vara riktigt säker på att få ett bra täcke så är det T.M jag köper. De gånger jag köper något annat så är det för att de är snyggare. Inte bättre.

Till TS:

I det här fallet skulle jag däremot hellre ta Pessoat eftersom att det har halvhals!
 
Sv: Beslutångest ang täcke.

aldrig hööks! Pessoat helt klart, rivstarka täcken är viktigt iaf för mig :p
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
9 345
Senast: Darkie
·
Utrustning "Slitstarkt vintertäcke i 600D RIBSTOP polyester Vattentätt (3000mm) 100 % Andasfunktion (3000MVT) 300 gr polyester filling –...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: hopp_o_galopp
·
Utrustning Jättetacksam om jag får läsa några kommentarer om det täcket! Jag har egentligen bara ett bra regntäcke, men det har inget foder och...
Svar
9
· Visningar
991
Senast: Matiz
·
M
Utrustning Nu är det dags att inhandla ett regntäcke, igen... Jag har velat fram och tillbaka, och nu ber jag er om hjälp! Svik mig inte nu!;)...
2
Svar
20
· Visningar
1 679
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp