Beslutsångest!!!

ExcaliburII

Trådstartare
Jag och min pålle ska ut på dressyrbanorna nu i vår och jag ska köpa ett tävlingsschabrak, det ska vara vitt med guldpasspoal och svarta kanter för att matcha övrig utrustning...Men jag har fått beslutsångest över om jag ska ha ett Mia schabrak eller ett från Exklusiv horserwear! Beslutsångest om brodyren också:p ska jag skriva mitt långa namn eller ska jag skriva hästens? Jag vill att brodyren ska vara i skrivstil men hästen heter ju Excalibur II så om jag ska ha i skrivstil kan jag inte ha "II" efter hans namn...Ska jag bara ha Excalibur eller ska jag ha Excalibur 2 då? Vad tycker ni? Som sagt så har jag extrem beslutsångest...

Har ni bilder på dessa schabrak så ta gärna ocg släng in några bilder (helst när det är sadel på och sitter på hästen)...

Tack på förhand!!!
 
Sv: Beslutsångest!!!

Får man ha text på schabraket i dressyr...
 
Sv: Beslutsångest!!!

Får man ha text på schabraket i dressyr...

ja det får man, men det finns bestämmelser ang storlek och reklam, men jag kan dom inte i huvudet. men det finns säkert någon annan här som kan dom.
 
Sv: Beslutsångest!!!

mias och hästens namn!

och klart du kan skriva II, varför skulle inte det gå?¨är ju bara att säga till hur du vill ha det..
 
Sv: Beslutsångest!!!

helt klart Mias!!
Hur långt är ditt namn? Om du vill kunna ha schabraket till fler än bara en häst så skriv ditt namn, annars hästens tycker jag.. än då länge, men vill gärna höra ditt namn också ;D
kan lägga in några bilder på 3 olika schabrak från Mias. (tävlar inte i det som det står "GM expo" på, det var bara på KM och då får vi ha precis vad vi vill).

vanliga tävlings schabraket, JÄTTENÖJD med det!!!
12014748.jpg


samma
10614407.jpg


"finare tränings schabraket" (hade det på KM också..) från Mias, men med rund kant ist för kantig..
15489410.jpg


första Mias schabraket, eller det är allround (stv?) förresten..
16082779.jpg


här kommer en länk om du vill ha mer bilder på schabraken.. på dom flesta bilderna med vitt schabrak är det Mias, alla med kantig kant under Isak och Betts Frans Isak är från Mias!
http://www.isaaak.pixbox.se
 
Sv: Beslutsångest!!!

helt klart Mias!!
Hur långt är ditt namn? Om du vill kunna ha schabraket till fler än bara en häst så skriv ditt namn, annars hästens tycker jag.. än då länge, men vill gärna höra ditt namn också ;D
kan lägga in några bilder på 3 olika schabrak från Mias. (tävlar inte i det som det står "GM expo" på, det var bara på KM och då får vi ha precis vad vi vill).

[/URL]

Förnamnet är 8 bokstäver och efternamnet likaså... Blir det inte lite långt?

Funderar nu på att ha ett Mia med rundad kant (det tycker jag är snyggast) ha mitt namn på ena sidan och hästens på andra eller blir det för mycket kanske?
 
Sv: Beslutsångest!!!

men dom kan ju ta II i vanlig stil, eller som romertal...

och måste du ha med dom egt? :p
 
Sv: Beslutsångest!!!

Helt klart ett mias! Jag har i stortsett bara mias schabrak och de är helt oslagbara!

Fast utan brodyr, jag tycker det är så fult och plåttrigt, speciellt om det blir för långt namn.:angel:
 
Sv: Beslutsångest!!!

Jag röstar på Mias (exklusives är inte ens snygga tycker jag) med enbart hästens namn på båda sidor och utan siffror.

Ditt namn är så långt att det blir litet i storlek och svårplacerat. Hästens namn innehåller dessutom extremt snygga bokstäver i skrivstil :d Några siffror (2) ska du inte ha. Jag skulle heller inte brytt mig om att ha det i bokstäver.
 
Sv: Beslutsångest!!!

Tycker inte du ska ha någon brodyr alls.. snyggare utan, mer stilrent liksom :)
 
Sv: Beslutsångest!!!

Hej!
Jag tycker att det är bäst att skriva sitt eget förnamn. Om man någon gång ska tävla någon annan häst så kan man ha samma schabrak. Man kan annars skriva sitt förnamn på ena sidan och ridklubben man rider för på andra sidan... :D
Vad du än gör så blir det säkert fint ;)
 
Sv: Beslutsångest!!!

Hej!
Jag tycker att det är bäst att skriva sitt eget förnamn. Om man någon gång ska tävla någon annan häst så kan man ha samma schabrak. Man kan annars skriva sitt förnamn på ena sidan och ridklubben man rider för på andra sidan... :D
Jag ska nog ha mitt förnamn på ena och hästens på andra tror jag:p
Min klubbs namn? haha det blir långt Eskilstunaortens ryttarförening:p
Fast det går iof att förkorta till ERF, fast jag tycker nog att man ska ha det när man lävlar i lag (klubbens namn alltså) fast det kanske blir som förra året då jag var med i en hopptävling och de värvade mig till laget på plats:D (fast då i hoppning:p)
 
Sv: Beslutsångest!!!

På mitt förra tävlingschabrak gjorde jag så här:

18349438.jpg


18349437.jpg


Funderar på ett rama in det tillsammans med Nicoles (min förra ponny som tyvärr inte finns med oss längre) rosetter... Hann bara använda detta schabrak på två tävlingar innan hon skadade sitt ben efter en vurpa...:cry:
 
Sv: Beslutsångest!!!

kan starkt rekomendera Anna Scarpati!
Jag fick designa mitt eget shabrak från de
och blev supernöjd:love:
antal bokstäver tror inte jag spelar sån stor roll
det står Rebecca Glamheden på mitt
de e 16 bokstäver och jag har aldrig blivit tillsagd att det är för många...
 

Liknande trådar

N
Dressyr En fråga om hur "omatchade" man kan vara på tävling... Jag har svart kavaj, hjälm, stövlar och hästen har svart sadel och träns...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Nellie
·
T
Utrustning Jag har länge vart ute efter ett vitt tävlingsschabrak till min dressyrsadel. Men alla jag har hittat har vart så osmakliga att jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 352
Senast: Tebazz
·
R
Utrustning Jag är lite sugen på att köpa en ny kavaj när jag får råd. Den jag har nu är billig, något för stor och allmänt tråkig, trots tappra...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: svea08_
·
Utrustning Har inga egentliga tävlingskläder lite och funderar på att helt drastiskt byta färg på hela ekipaget! :) Hästen i fråga är en fux som...
2
Svar
27
· Visningar
1 755
Senast: Breccia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp