Besök hos arbetsterapeut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag träffade jag arbetsterapeuten för första gången. Det gick väl så där. Det var inte helt enkelt att prata om min bostad när hon inte kunde veta hur det såg ut så jag ritade upp planlösningen på ett papper. Sen fick jag tipset att flytta min "kontorsavdelning" d.v.s. mitt skrivbord till en plats i vardagsrummet.

När jag kom hem sprack det direkt. Bordet är 140 cm brett. På platsen där den skulle stå finns 110 cm tillgodo. Till vänster är det en dörr som inte får blockeras och till höger har jag min kamin som ska ha utrymme nog runt om.

Fail.

Så jag kan inte sätta igång med att flytta ut bordet från mitt sovrum för jag vet inte var den ska stå. Jag fastnar med andra ord som vanligt i grubblerier över hur jag ska möblera. Kanske ska den stå mot det andra fönstret? Men var ska då soffan stå? Och var ska jag ställa ett soffbord, den dagen jag köper ett sådant? Eller går det att klämma in ändå? Nedanstående är väl det bästa jag kan uppbringa.

vardagsrum.png


Om jag ändå ska ha ett bord mellan kaminen och dörren till verandan, så måste jag skaffa ett mindre bord. Inget av de andra borden jag har passar. Ett är för litet (är ett trädgårdsbord) och ett annat (datorbord) är för fult och för högt (och ska väck från huset).
 

Jag kanske har missförstått, men det låter som att om sovrum och vardagsrum inte fungerar som arbetsplats, så återstår två rum som ska räcka till hobbyrum, uthyrning och arbetsrum. Välj två? Eller kombinera arbets- och hobbyrum?
Som jag sa tidigare så kan jag kombinera arbets- och hobbyrum. Det kan dock endast göras i sovrummet på nedre plan eftersom det är där jag har internet. Jag kan inte ha arbetsrummet på övervåningen då det saknas internet även där och så var det det där med behovet att fylla på ved i spisen i köket, vilket innebär en del spring.

Det innebär att jag då måste sova på övervåningen (i en för liten säng). Det i sin tur innebär att jag inte kan hyra ut det lediga rummet bredvid sovrummet på övervåningen eftersom jag inte skulle stå ut med andra människor på andra sidan väggen. Det inkräntar på min privata sfär. Jag måste ha absolut tystnad för att kunna sova.
 
Jag förstår att du måste hyra ut pågrund av ekonomin. Men fungerar det att sova om hyresgästen går i trappen på natten, på toaletten, i ytterdörren osv? Eller stör det din sömn/tystnaden då?
 
@Magiana när jag hade stationär dator och mindre bostad för många år sedan, så gjorde jag om en garderob i sovrummet där datorn och skrivaren stod. Fixade en utdragbar hylla för tangentbordet och en stol som passade. Hyllor ovanför med pärmar osv. Det var himla smidigt och bara att ha garderoben stängd när man inte använde så syntes den inte.
 
Jag förstår att du måste hyra ut pågrund av ekonomin. Men fungerar det att sova om hyresgästen går i trappen på natten, på toaletten, i ytterdörren osv? Eller stör det din sömn/tystnaden då?
Det borde funka. När jag sover så sover jag. Skulle det ändå inte funka så behöver jag inte hyra ut mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp