Beställa renkött

Jag älskar renkött och är uppvuxen med det. Torkad renbog är det absolut godaste som finns enligt mig 😍
Att grava renkött är också supergott 👌🏻
Men se till att köpa bra renkött direkt från renägarna eller från ett lokalt slakteri. Det man köper i frysdisken på Ica är ingen höjdare.
 
Det var ett bra tag sedan jag åt ren, inte så lätt att få tag på här nere, inte ens rökta produkter., så jag började fundera på om jag kom ihåg fel när flera skrev att det inte alls är gott. Blev faktiskt lite ledsen över det för jag gladde mig åt att äntligen hittat en som både säljer ren från för mig "rätt" område och kunde skicka till rimligt pris.

Renköttet kom idag, mestadels högrev och lite färs, totalt nästan 20 kg. Jag testade att steka ett par biffar bara för att provsmaka, färs blandat med lite hackad lök, salt och några krossade svartpepparkorn, inget mer.

Och det var ännu mycket godare än vad jag kom ihåg, helt fantastiskt gott var det! ❤
 
Senast ändrad av en moderator:
Och jag som är "uppfödd" på ren- och älgkött minns första gången jag åt köttsoppa på nötkött - den smakade ju ingenting!!! :o
Så är det verkligen! Jag äter nästan enbart ren, och en del vilt, men hittade ett par paket med nöthögrev som jag köpt i höstas i frysen och det köttet smakar i princip ingenting. Jag har ätit en del men kommer nog ge resten till katten för det är verkligen ingen höjdare i jämförelse.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har köpt hem två korvar Pondus för att prova och ena korven verkade god men den ena hunden verkar tycka att den andra är helt...
Svar
11
· Visningar
795
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
343
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 135
Senast: BernT
·
Mat Jag är nog för disträ just nu för en komplett trådstart men tänker kickstarta mig själv med att skapa tråden :D Målet är lyckas beställa...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 106
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp