Beställa utrustning från England?

A

AnetteJT

Hur säkert är det?
Berätta gärna om hur och vad du beställde samt frakt tiden det tog?
Min första tanke är att man faktiskt kan bli lurad eftersom man förskottsbetalar,
Men det måste man kanske inte?

Skall köpa en sadel som inte går att få tag på i Sverige från Longmelford.
(Jo sadeln finns här, men inte i den modellen jag vill ha)
Någon som känner till dem?
 
Nu har jag iofs. aldrig beställt hästprylar från England, men jag beställde en paintballpipa förra året. Jag fick den ända hem till dörren dagen efter. :)

Beställer du från ett företag? Har de adressuppgifter o. dyl. på hemsidan (om de har någon)? Hur betalar du?

Har beställt mycket på nätet - både från USA och England, alltid med förskottsbetalning - och det har aldrig varit några problem.

När du väl har bestämt dig så föreslår jag att du ringer in din beställning och pratar med någon på företaget direkt. Då är det mindre risk för missförstånd. :)
 
Jag har beställt Marquis supergrip-skor från Equestrian Select någonstans i storbritannien och det gick jättebra. frakten tog max en vecka. Mycket trevliga och tillmötesgående.

Hur har det gått med din hostande häst förresten?

Hälsningar Hanna
 
Jag har ännu inte beställt från något land, men funderar på att göra det.

Är det någon som kan reglerna för moms och tull, inom EU och utom?

Mvh San
 
Jag har ännu inte beställt från något land, men funderar på att göra det.

Är det någon som kan reglerna för moms och tull, inom EU och utom?

Mvh San

Tullen ligger på ett par 4% ca. om du beställer från ett land utanför EU. Dessutom måste du betala moms på 25%. Tror tullen ligger på samma inom EU, men du betalar bara moms i det land du beställer från. Det kallas VAT, och i England vet jag att den ligger på 17 eller 17,5%.
 
Hon hostar inte.
Det var ett lite elakt virus som tog tid på sig bara.
Tack för att du frågade :)
 
Men vad kostar frakten?
Beror ju på vad vikten är antar jag men ungefär?
Lönar det sig ändå att beställa från utlandet?
 
Ja det är ett företag och de verkar seriösa.
Länk följer:
http://www.longmelfordsaddlery.co.uk/

Misstänker att jag måste förskottsbetala.
Själv hade jag ju inte skickat något till England utan betalning.

En första titt säger mig att de helt klart är seriösa. :)

Som sagt, jag föreslår att du beställer över telefon, för då får du direkt svar på allt vad gäller frakt, VAT, leveranstid, betalning, o.s.v.

Hittar inget om betalningssätt, men jag antar att de tar VISA, MasterCard, och American Express som "alla andra".
 
Om det lönar sig vet jag inte, men denna sadel går inte att få tag på i Sverige, så för mig löner det sig ju.
Frakten går på ca 80 pund i alla fall för en sadel.
Ca 1029:-SKR
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 035
Senast: JennyLz
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp