Beställa från norge.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lonely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 381
L

Lonely

Hur mycket kostar en vara i svenska kronor om den kostar 100kr..?

Läste en tråd på buke att man ska dra av 25% är det på alla norska sidor?

Hjälp mig nu för jag vill beställa om det blir billigt och bra :D :angel:

Sv: Beställa från norge.

Tack Tack

men på en annan sida stod det någon att man skulle ta bort/ändra nån moms för den var annorlunda i norge..kan det stämma? Det var det som var 25% :confused:

Varsegod. ;)

Hmm, inte vad jag vet iallafall. Var har du läst det??

Oki, På en tråd på buke ;)

den om "annorlunda färger på hästutrustning"

Ok, men jag hittar inte den tråden.

Det stämmer absolut inte.
Jag bor i Norge och har skickat efter från min favoritbutik Løwenborg när jag varit i Sverige.
Du får betala 25% moms och tullavgift på ca 100:- när du hämtar paketet på posten.
Kan inte lona sig.

Ledsen att behöva göra dig besviken, men så här är det:

Möjligen kan du dra av den norska momsen som är 25% på varans pris. För att räkna ut vad det blir drar du av 20% på totalpriset.
Ex: varan kostar 80 kronor + moms 25%, det blir ett totalpris på 100 kronor.

Glöm sedan inte att du måste betala SVENSK moms på varan när den kommer till Sverige, och dessutom troligen tullavgift. Hur mycket tullavgiften är beror på vilket varuslag det rör sig om.

Kontakta Tullverket och fråga, innan du beställer, så slipper du kallduschen när du ska lösa ut ditt paket på Posten!

Immer

All info står fortfarande på web sidan (till er som har tittat på den) - allt under 300.- om jag inte tar helt fel är momsfritt (vet inte vad gränsen är i Sverige). Ni kan kolla upp med den svenksa posten ev. tullen om vad som är gränsen för moms och tullavgifter. www.posten.se För butiker som säljer produkter till utlandet så skal momsen dras av då utlands betalande kunder inte skal betala momsen i det landet dem köper varer ifrån (beställning). Står det däremot att priserna är exkl moms så måste man plussa på momsen för att få rätt pris.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 669
Senast: Edla
·
Kropp & Själ De senaste årtiondena har vi sett tydligt hur den kristna högern i USA har påverkat politik och lagstiftning här hemma i norden. Jakten... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 575
Senast: Snowball
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många... 2
Svar
31
· Visningar
1 801
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka