Bestrida fakturor man redan betalt?

Ceta

Trådstartare
Någon som vet om man kan bestrida fakturor man redan betalat, för att på pengarna tillbaka?

Jag flyttade för 1,5 år sedan in i ett comhem-hus, där tv-kanaler ingår. Jag hade sen tidigare ett abonnemang hos comhem med en inspelningsbar hårddisk och kanalpaket, då jag inte hade gratis kanaler i tidigare boende. När jag flyttade så kontaktade jag comhem och frågade om jag kunde få tivo-möjligheten gratis eller billigare i mitt nya boende då det ändå skulle ingå ett kanalpaket där, men de sa nej. Jag valde då att flytta med mig abonnemanget då jag gillade att kunna spela in och så.

Till saken. Härom veckan bestämde jag mig för att säga upp boxen, och ringde tele2 (som nu äger comhem) det var inga problem att säga upp. Men idag ringer en av deras säljare och frågar varför, och om jag inte vill ha det gratispaket som ingår. Jag förklarar och säger att jag givetvis vill ha gratiskanalerna. Han föreslår då ett paket som blir gratis, och som jag ska kunna använda från befintlig box! Inklusive möjligheterna som finns i den att spela in osv. Jag har alltså betalat 279kr/månad i 1,5 år i onödan!! För att jag fick felaktig information när jag ringde innan flytten 😞 Jag vill ha pengar tillbaka för detta, men vet inte om det går? Någon som har erfarenhet av detta?
 
Jag tror att det är nästan omöjligt (och formellt lär det nog vara det); men du kan alltid klaga hos kundtjänst på att de gav fel information som gjort att du betalat alldeles för mycket. Kanske kan du få nån kompensation i form av rabatter eller tillgång framåt som goodwill.
 
Jag tror att det är nästan omöjligt (och formellt lär det nog vara det); men du kan alltid klaga hos kundtjänst på att de gav fel information som gjort att du betalat alldeles för mycket. Kanske kan du få nån kompensation i form av rabatter eller tillgång framåt som goodwill.
Jag misstänkte det. Hade jag haft några andra räkningar hos dem så hade jag nog krävt detta, men nu blir ju allt gratis så gissar att det är svårt att få återbetalning.. så jäkla surt bara :(
 
Jag har samma läge med en försäkring på en iPhone som jag är helt säker på att jag absolut inte tackat ja till. Men men, surt bara..
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 095
Äldre I slutet på November så ringer de från ett företag, men säger att de är min nuvarande teleoperatör och frågar om jag vill fortsätta ett...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Korven
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 574
Senast: Lobelia
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp