Bukefalos 28 år!

Besviken o frustrerad ridskoleryttare....

M

misslovely

Eg vet jag inte riktigt vad jag vill m denna tråd, kanske mest skriva av mig frustration o besvikelse.Har ridit 2 år på en ridskola ( den enda som finns här i närheten). Jag har ridit ganska mkt förut men haft uppehåll ett bra tag. Nåväl 1.a året var jättebra, superbra ridlärare som tyvärr slutade sen.Nu år 2 har ridskolans ägare tagit över nästan all undervisning och jag tycker att undervisningen är dålig, lektionerna kortats av, priserna stigit osv.Min utveckling är lika med noll och det känns inte roligt mer.Varje vecka samma övningar, som ridläraren själv säger "inte är anpassade för hästen X" jag rider utan mer för de andra hästarna i gänget. När jag frågar hur jag ska göra för att få X mer si o så som hon säger skulle vara bra svarar hon att "det måste du komma på själv" eller "jag vet inte"! Trodde man red på ridskola för att få handledning o stöd...Kommer aldrig att bli bättre o drömmen om egen häst närmsta åren kan man väl glömma...Ngn feedback får man aldrig efteråt, vad som var dåligt/ bra.Ridläraren är trevlig annars men har mkt problem o är rätt utarbetad. Vad gör man???Hur tackla det? Hälsn. deppig ryttare
 
Sv: Besviken o frustrerad ridskoleryttare....

Låter som det vore läge att byta ridskola. Finns den möjligheten?

Nej, det är ju det det inte finns. Jobbigt också att klaga på ridskolans ägare attdennes undervisning inte känns bra...Det känns hopplöst att komma vidare i häst- o ridvärlden just nu...:cry:
 
Sv: Besviken o frustrerad ridskoleryttare....

Skulle du kunna hitta en medryttarhäst som du kan ta privata ridlektioner på? Ridskolans ridlärare är väl inte den enda som finns i trakten?
 
Sv: Besviken o frustrerad ridskoleryttare....

Ja, då verkar ovanstående förslag vara det bästa. Hitta en privathäst att rida lektioner för - för annan tränare.

Kanske kan du annonsera om att du vill ta lektioner på tränares häst?
 
Sv: Besviken o frustrerad ridskoleryttare....

Åh vad tråkigt!
Jag har inga andra råd att ge dig än att skaffa medryttarhäst och ta privatlektioner, som redan nämnts här.

Dock vill jag säga att jag har exakt samma uppfattning som du, att man går på ridskola för att man vill utvecklas i sin ridning.
Därför har jag bytt ridgrupp två gånger detta år, för att jag inte fått den utvecklingen jag önskat. Den ena instruktören sa rakt ut att många som rider inte har krav på utveckling och därför kunde hon inte anpassa lektionerna efter oss som ville utvecklas (?!).
Den andra gav ingen feedback alls, utan gav oss bara olika övningar att utföra.
Den instruktör jag rider för nu motsvarar dock alla mina önskemål, ger feedback, tar mig igenom de problem jag har och är väldigt pedagogisk.
Tur det, för sen är det slut på instruktörer på denna ridskola :D
 
Sv: Besviken o frustrerad ridskoleryttare....

hej

hästägare brukar vara fattiga..fråga om nån kan ge lektioner på deras häst.. det har jag gjort på min förra tävlingshäst.

lycka till!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp