Besviken och ledsen

Jag var på anställningsintervju för en tjänst och gick sen vidare till intervju nummer två på tjänsten. Allt kändes jättebra, en organisation jag gärna vill jobba för, en rolig och utvecklande tjänst som hade gett mig nya kunskaper och utmaningar. De ringde mina referenser samma dag som andra intervjun var. Idag ringde dem och sa att de inte kan fullfölja rekryteringen på grund av organisationsförändringar:cry::cry::cry::(

Det kommer inte ut så många tjänster i mitt område där min utbildning är ett krav för tjänsten och det känns verkligen surt just nu. Börjar också bli lite äldre så jag märker att det inte är lika enkelt att få intervjuer nu som när jag sökte jobb när jag var yngre. Om det hade varit någon annan som hade haft bättre meriter än mig så hade det varit lättare att acceptera. Nu sa de att de skulle gett mig tjänsten om de kunde gå vidare med tillsättningen. Just nu känns det bara så himla trist särskilt som jag verkligen ville ha tjänsten. Ville bara skriva av mig lite.
 

Förstår känslan! Jag sökte ett jobb jag var superlämplig för, till och med lite överkvalificerad. Gick bra på intervjun och de var jättenöjda enligt egen utsago. Hur flux två veckor senare skulle de inte anställa alls 🤷‍♀️ som sagt, blir man bortvald till förmån för någon bättre eller iaf likvärdig är en sak men att de bara ändrar sig är supertråkigt. Men försök tänka att du iaf fått övning i att gå på intervju för den här tjänsten du vill ha, det är nyttiga erfarenheter till nästa gång 😊
 
Jag sökte ett jobb, men plötsligt drog de in annonsen.
Två år senare kom samma tjänst ut igen, jag sökte och fick det.

*pepp*
hoppas tjänsten kommer ut igen

Ja jag får väl hoppas på det jag var iallafall tydlig med att jag var intresserad av att låta min ansökan kvarstå om det skulle dyka upp en möjlighet. Kommer nog försöka höra av mig till chefen nån gång i höst för att kolla läget lite. Just nu känns det bara lite deppigt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 227
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 173
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 341
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp