Besviken på läkare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kontakta VC tycker jag att TS kan göra även för att läkaren diskuterat lämplig tid för begravning utifrån religion. Mer konstruktivt att lyfta till läkarens chef än att skriva en tråd på Buke och efterfråga andras dåliga erfarenheter av muslimska läkare.

Hur vet vi att det var pa grund av religionen han ansag att det var lang tid mellan personen dog och begravdes? Sa vitt jag kan se framgar det inte nagonstans att lakaren uttryckligen sa att han var Muslim. Att nagon kommer fran Mellanostern ar definitivt inte bevis for att de ar Muslimer ... jag har flera bekanta, i Sverige, som kommre fran Mellanostern och norra Afrika men ar Kristna.
 
Men han försökte framhålla sin personliga religösa åsikt om att en begravning ska ske direkt. Det är inte ok att säga att tre v är för länge till någon. Särskilt inte i sin roll som läkare. Har inget med fördommar att göra utan fakta sorgligt nog.

Sa han att det var hans personliga religiösa åsikt som fick honom att anse att 3 veckor var disrespectful?

I så fall är det en personlig religiös åsikt han delar med typ resten av världens befolkning. Sverige har världsrekord i att vara långsamma på att begrava. Att man i Mellanöstern begraver snabbt har inget med religion i sig att göra utan tradition (och klimat). Judiska begravningar sker inom ett par dygn och kristna likaså.

Och vi behöver inte hålla oss i Mellanöstern. Vi behöver bara gå till våra grannländer och övriga Europa för att hitta begravningstider inom några dagar.

Sen var han givetvis över alla gränser när han tog upp det här med dig på ditt besök. Men dina förutfattade meningar bottnar i både okunskap och rasism.
 
Men han försökte framhålla sin personliga religösa åsikt om att en begravning ska ske direkt. Det är inte ok att säga att tre v är för länge till någon. Särskilt inte i sin roll som läkare. Har inget med fördommar att göra utan fakta sorgligt nog.
Sa han det att "i hans religion så gör dom det?" eller är det underförstått från din sida?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 349
Senast: Björk
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 976
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp