besviken...

attempt

Trådstartare
Jag beställde en kapson från ett företag på internet för någon vecka sedan, jag beställde stl cob.
Kapsonen var alldeles, alldeles för stor. den hängde på min häst n'r jag hade den på innersta hålen på alla remmar. (och den gick att reglera i nacken, nosen och käken) Den passade inte heller på någon häst i stallet, och inte heller på min kompis häst som har en nordsvensk med stl X-full i grimma. Den skulle vara lagom till en shirehäst... I ren frustation och besvikelse gjorde jag ett par extra hål i förhoppning av att den skulle passa då, men icke..

Det måste väl ha blivit något fel när jag beställde?
Har jag rätt att kräva en del av pengarna tillbaka, trots att jag gjort några extra hål?
 
Sv: besviken...

Jag tycker att du ska kräva tillbaka pengarna för nått fel måste det ha blivit;) :mad: :D
 
Sv: besviken...

Det är jobbigt när det blir så! Mitt ponnyträns är mindre än mitt shettis träns...

Om den inte går att skicka tillbaka, sälj den och beställ en ny kanske :idea:
 
Sv: besviken...

Har du inte pratat med dem där du beställde?
Alltid när du köper över internet har du 14 dagars ångerrätt från att du fått hem grejerna, men det är tyvärr möjligt/troligt att hålen du tog har spolierat den möjligheten. Men de kan säkert hjälpa dig i alla fall!
 
Sv: besviken...

Strunta i att säga att du gjort nya hål och hoppas att dom inte märker det?:angel:
 
Sv: besviken...

Man har alltid 14 dagars returrätt när man beställer via postorder. Men det gäller oskadad och oanvänd vara. Nu är den ju förstörd och går inte att sälja.

Du får väl se om det går att gå till en sadelmakare och korta remmarna i stället.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag söker efter tips på anatomiska träns som passar en häst med kort och brett huvud. Härom veckan provade jag ett micklem multibriddle...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: mily
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 605
Senast: SusieQ
·
Ridning Fick hem den länge efterlängtade kapsonen förra veckan. Det första som slog mig var den tråkiga finishen med tanke på priset. Tre...
Svar
15
· Visningar
1 454
Senast: Corminta
·
G
Utrustning Hur gör ni med hästar som har "mellanstorlek" på träns? Jag har precis fått hem min arabkille och har hållt på och provat ut träns, och...
Svar
3
· Visningar
1 056

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp