Beta musfälla

Kamomilla

Trådstartare
Behöver sätta ut lite fällor i stallet.
Men vad är bäst att sätta dit för lockbete?
Vad är det mest oemotståndliga som finns för en mus enligt er?
 
Ostfrallor med jordnötssmör.

Tog elva möss i foderkammaren på två dagar, köpte små burfällor på biltema som var bättre än ”standardfällor”.
Har inte haft en trasig fodersäck på en månad nu!
 
Choklad!

vVi fick in möss i skafferiet ett år 😳 det enda de hade ätit på var blockchokladen....

Polly fastnar bra på fällan 😇
 
Chokladkräm, köpte en stor burk på öb för 10:-
Kletar fast bra så de inte kan sno betet.
 
Geléhallon eller choklad. Ost funkar åxå. Läste nånstans att det ska vara sött. Helst kött eller godis.
Kan tipsa om att sletolja inte funkar :angel: stallägarens gubbe fick för sig att det funka lika bra som glykol. Behöver jag säga att det inte hamna så mycket som en mus i hinken den vintern och musjävlarna var värre än vanligt :devil:
 
Geléhallon eller choklad. Ost funkar åxå. Läste nånstans att det ska vara sött. Helst kött eller godis.
Kan tipsa om att sletolja inte funkar :angel: stallägarens gubbe fick för sig att det funka lika bra som glykol. Behöver jag säga att det inte hamna så mycket som en mus i hinken den vintern och musjävlarna var värre än vanligt :devil:
Sletolja??
 
Jag lyckas bra med choklad, ost och lucernpellets. Spelar inte så stor roll. Jag kör med levandefällor och de kliver in på nolltid. Men bara en åt gången.
 
Ni som använder bur-/levande-fällor: vad gör ni med mössen när ni fångat dem? Bär ni ut dem i skogen? Hur långt från platsen ni vill ha musfri i så fall? Eller avlivar ni? Hurdå?
 
Jag håller med om dumlekolor, gärna lite gamla och sega.
Inne har jag även tagit många med Kalles kaviar i de moderna fällorna med liten kopp.
 

Liknande trådar

Hemmet Har haft en mus som äter upp mina frösådder men inte blivit färdig att skaffa en musfälla. Nu har den fångat sig själv i min ogräskorg...
Svar
15
· Visningar
1 543
Senast: Ramona
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Daimstruten
·
Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: SkorpSmulan
·
Skola & Jobb Hallå alla kunniga människor om Karlstad! Ska på konferens där, på Karlstad CCC, vilket hotell i närheten är bäst? Har såklart googlat...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp