Betäckningar 2018

Stort grattis till alla som är dräktiga! :heart (Inte ett dugg avis ;))

Jag åker idag och hämtar en nyseminerad tjej istället. Inseminerades i fredags. Nu hoppas jag att det får vara vår tur att ha lite flyt! Dags för två veckor på nålar igen.
 
Min Abigale är dräktig hon med! :banana: Så tacksam över att hon tog sig direkt trots dåligt hull, konstig brunst och frusen sperma. :) Fjärde gången hon betäcks nu och hon har tagit på första försöket varje gång. :heart

Ska in igen på fredag för att dubbelkolla så det inte är tvillingar, iom att hon hade två ägg på g då vi inseminerade, men med 99% sannolikhet var det endast ett befruktad ägg samt en cysta som sågs i dag.
Å GRATTIS!! :banana:
 
Jag är så glad!! Kollade min Gloria idag på 14 dagar och hon är dräktig:D! Vad är oddset för att ett tävlingssto 14 år som aldrig har varit betäckt, kom i brunst lagom till helgen så att det inte gick att få färsk sperma utan seminerades med fryst ska bli dräktig direkt! Men det gick!! Enda smolket i glädjebägaren är att hon ovulerade med två ägg och givetvis var båda befruktade. Men den ena är klämd nu och de låg långt ifrån varandra så hon ska kollas igen om 2-3 dagar och jag hoppas förstås att det bara finns ett foster kvar. Men det känns helt otroligt :banana: Får ge all credit till Flyinges duktiga veterinärer och medarbetare! Blivande pappa är Conthargos.
Grattis! :)
 
Vi hämtade hem Olivia igår. Hon gick på bete med 13 andra ston och blev övelycklig över att se oss! Galopperade hela vägen fram och gnäggade. Eller inte.:meh:
Hon sprang åt andra hållet och vägrade låta oss fånga henne. Gick inte ens när hennes älskade lillhusse försökte. Till slut fick stationsägaren åka och hämta en hink med kraftfoder och då fick vi tag på henne. Nästan inte alls pinsamt.:o :rofl:
 
Vi hämtade hem Olivia igår. Hon gick på bete med 13 andra ston och blev övelycklig över att se oss! Galopperade hela vägen fram och gnäggade. Eller inte.:meh:
Hon sprang åt andra hållet och vägrade låta oss fånga henne. Gick inte ens när hennes älskade lillhusse försökte. Till slut fick stationsägaren åka och hämta en hink med kraftfoder och då fick vi tag på henne. Nästan inte alls pinsamt.:o:rofl:
Det händer rätt ofta, så du behöver inte alls känna att det bara är din häst ;)
 
Usch, mina hästar blev skrämda av grannens traktor vid utslepp i morse, jag tappade 02-an och hon sprang som en dåre på deras nysådda vall.... :arghh: Hoppast verkligen inte att hon resorberar nu pga stresset! (Eller slår upp sin senskada IGEN.....) Tur att vi ska in på ny koll redan fredag... :meh:
 
Jahop vad händer hos mig, absolut ingenting :banghead:
Stod a'jour för att hämta semin om det var aktuellt men stoet tyckte att det inte behövdes denna vecka. Hon är alltså inte inseminerad en enda gång hittills. Jag försökte börja säsongen så tidigt just ifall det skulle vara svårt för henne att ta sig men det här...
Fortsättning följer..tror jag (Är i en liten negativ fas just nu).

Däremot är det jättekul att läsa om att det gått bra för era ston. Är det nåt som är super så är det alla små bebisar som kommer komma nästa år :love:
 
Imorse var vi inne på 17-dygnskontroll och tyvärr ingen dräktighet :cry: vet. trodde att hon nyss resorberat eftersom det heller inte fanns något ägg. Känns så jäkla ledsamt nu! Första brunsten va perfekt enligt veterinären, ett skolboksexempel på bra ägg. Sen var ju seminet försenat så det kom aldrig fram i tid och sedan sprutade dom igång henne igen och hon seminerades 2 ggr. Brukar det ge lika bra ägg när man sprutar igång?
Nu är stoet kvar på stationen. Har tyvärr haft massa strul med där jag köper seminet ifrån i Tyskland, då dom senaste gången jag beställde semin tyckte det var så krångligt att skicka t mig så dom sa att dom inte vill sända mig mer efter senaste skicket :eek: så nu hoppas jag innerligt att jag kan få ändå... har aldrig hört att det finns en begränsning på hur mycket semin man kan få!! :confused:
 
Imorse var vi inne på 17-dygnskontroll och tyvärr ingen dräktighet :cry: vet. trodde att hon nyss resorberat eftersom det heller inte fanns något ägg. Känns så jäkla ledsamt nu! Första brunsten va perfekt enligt veterinären, ett skolboksexempel på bra ägg. Sen var ju seminet försenat så det kom aldrig fram i tid och sedan sprutade dom igång henne igen och hon seminerades 2 ggr. Brukar det ge lika bra ägg när man sprutar igång?
Nu är stoet kvar på stationen. Har tyvärr haft massa strul med där jag köper seminet ifrån i Tyskland, då dom senaste gången jag beställde semin tyckte det var så krångligt att skicka t mig så dom sa att dom inte vill sända mig mer efter senaste skicket :eek: så nu hoppas jag innerligt att jag kan få ändå... har aldrig hört att det finns en begränsning på hur mycket semin man kan få!! :confused:

Men fy vad oschysst av hingsthållaren! Har du inte betalat en "säsongpris" för sperman, eller betalar du per dos?
 
Men fy vad oschysst av hingsthållaren! Har du inte betalat en "säsongpris" för sperman, eller betalar du per dos?
Jag vet :arghh: och jag har ändå köpt semin av dom förr och vet andra här som också gjort det utan problem. Men plöstsligt blev det krångligt när dom inte kunde använda det fraktbolag som dom brukar använda och då blev dom jätteotrevliga mot mig. Jag betalar en fast summa. De brukar ju aldrig vara någon begränsning. Blir så jäkla less.
 
Hm när ska man börja lyssna på universum om att allt inte är meningen att det ska ske.
Stoet var klar för insemination, semin beställdes och det var många turer om spårningsnr, hämtning mm.
Idag var man på alerten om när var hur och får då veta att leveransen har blivit försenad utomlands och kommer inte alls idag :arghh:
På onsdag är det röd dag så det går inte heller att få till OCH det är för sent att beställa nytt till imorgon.
Vad händer :banghead::banghead::banghead:
 
Hm när ska man börja lyssna på universum om att allt inte är meningen att det ska ske.
Stoet var klar för insemination, semin beställdes och det var många turer om spårningsnr, hämtning mm.
Idag var man på alerten om när var hur och får då veta att leveransen har blivit försenad utomlands och kommer inte alls idag :arghh:
På onsdag är det röd dag så det går inte heller att få till OCH det är för sent att beställa nytt till imorgon.
Vad händer :banghead::banghead::banghead:

What?!! Fy faan vad du har otur! Men vaddå röd dag i morgon, i Sverige eller Tyskland?

Minns inte vart du bor, men det går inte att ringa och kolla vart paketet befinner sig, och köra ner för att hämta det själv?
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 963
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 451
Senast: orkide
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp