Betäckningar 2018

Måste bara höra om en sak. Jag har varit förskonad från riktiga "pissmärrar" tills den sista damen. Hon har som sagt kommit hem från stationen. Ägget har släppt, hon är inseminerad (torsdag), allt klart.
Idag stod hon och vrålade, blinkade och brunstpissade mot en av valackerna O_o. Hon piskade och slog med svansen och backade inte mot honom som hon har gjort förr men ändå.
Efterdyningar av brunsten? Bara vanlig "pissmärr" eller vad?
Hon talar om att hon gått ur brunst helt enkelt :D En del är lite övertydliga på den punkten.
 
Adeleine hade ovulerat idag så då blir det bara att vänta till 27/6 för ny koll
Fake Fashion ska kollas den 13/6 :)

Ghia ska kollas om hon är klar att seminera den 13/6..Så nu håller vi alla tummat och tår :)
 
Senast ändrad:
4 som ska betäckas detta året. En iväg just nu och 3 nästa vecka! Tre Holsteinerston och ett SWB.

Camiros - Lagano betäcks med Crack (Cornet Obolensky-Candillo)
Cormint-Sacramentoson betäcks med Lewine (Livello-Corrado 1)
Carpaccio-Silvester betäcks med Lewine
SWB dressyrstoet efter Briar - fullblod betäcks med Vivaldon (Vivaldi-Diamond Hit)
 
Dräktigt på 16 dygn!:bump:
Koll igen på onsdag bara om det gömmer sej en tvilling, kunde inte se nu.

Har beställt ett fuxsto ;) men har bara sett bruna med stjärn (plus nån fux) efter Zappa:laugh:
Men det får komma vad det vill, nu hålls tummar för att hon fortsätter vara dräktig!
 
Dräktigt på 16 dygn!:bump:
Koll igen på onsdag bara om det gömmer sej en tvilling, kunde inte se nu.

Har beställt ett fuxsto ;) men har bara sett bruna med stjärn (plus nån fux) efter Zappa:laugh:
Men det får komma vad det vill, nu hålls tummar för att hon fortsätter vara dräktig!
Stort grattis! Hoppas så innerligt att jag får ett + med Zappa på onsdag vid koll. Magkänslan säger dock annat, men förra gången var jag säker på dräktighet och då var det inget. I vårt stall föds (och står) nästan bara fuxar, så får jag dräktigt räknar jag med fux. Det är nog något i vattnet :D
 
Fake Fashion är dräktig på första försöket med Andover Andover :banana: såå jävla glad :rofl:
Ghia ska kollas på fredag igen och se om det är dags att seminera
Förra året var det såå himla svårt att få stona dräktiga :confused: hoppas att det är min tur nu att få stona dräktiga fort:p
 
Hon talar om att hon gått ur brunst helt enkelt :D En del är lite övertydliga på den punkten.
Vi har alltid haft ston och valacker ihop men när detta sto kom särade vi på dem (av uppenbara skäl). I år har vi slagit ihop betet så alla går ihop igen. De står ihop i ligghallen, ligger och sussar ihop men fortfarande så vrålar stoet till, piskar med svansen och skvätter om valacken kommer för nära. Valacken är däremot inte värst intresserad så han lunkar bara iväg när hon gör så.
Äkta pissmärr :angel:
 
Tack @cirkus och @sorbifolia! Som vi har kämpat för detta. På tiden med lite medflyt. Planerna på fölis har funnits sedan våren 2016, så det är onekligen inget hastverk :D. Jag hoppas det är en liten frisk krabat som stannar kvar och växer till sig där inne :love:.

Kan säga att det blev ett stort kramkalas inne på stationen i morse inkluderat både glädjeskrik och glädjetårar! :p
 
Grattis @Marty ! :banana: Äntligen!

Vi åker ikväll och kollar så vår Zappa är kvar, sen är det färdigt för i år för oss :D Nästa år blir det nog Sylvester eller Governor (hans avkommor, yum) till Mira - Det är aldrig för tidigt att planera :rofl:
 
Lämnade mitt sto Jazzdance (f.14 e.Clever Hill Q ue.Jazz) på seminstationen imorse. Har jag tur kan hon semineras imorgon redan. Hoppas hon tar sig fort eftersom jag valt att använda Don Frederic i år och han står på fryst.
 
Det är inte meningen att jag ska ha föl tror jag. Igår kom stoet in i brunst. Jag ringde Tyskland för att beställa semin och tjejen jag pratade med sa att dom skulle ordna det. Hörde dock aldrig något mer från dom (fraktsedelsnummer osv) och igår kväll var jag tvungen och ringa igen då dom inte svarat på mejl. Då säger damen som jag oftast varit i kontakt med att dom inte tänker skicka mer till mig. Anledningen enligt henne var först att dom tjänade så lite på mig ändå så dom hade ingen lust. Sen säger hon att det är för att jag inte betalt dom någonting, men jag har inte fått någon faktura. Då hävdar hon att den låg i seminlådan men dom på seminstationen har inte hittat någon faktura..: alltså jag orkar inte sånt här. Hon slängde på luren i örat på mig igår :cry: nu skulle dom bara våga att skicka mig en faktura!! Och detta är Tysklands största haflingeruppfödare och hingsthållare....
Haflinger är ju ingen stor ras och det finns ingen annan hingst jag kan använda på semin som är obesläktad med mitt sto. Så efter att ha brutit ihop igår så tog jag ett beslut att köra stoet till en hingst som faktiskt i år står jättenära seminstationen. Lite surt att betala seminstationen så pass mycket pengar och sen börja om men vad gör man!
 
Det är inte meningen att jag ska ha föl tror jag. Igår kom stoet in i brunst. Jag ringde Tyskland för att beställa semin och tjejen jag pratade med sa att dom skulle ordna det. Hörde dock aldrig något mer från dom (fraktsedelsnummer osv) och igår kväll var jag tvungen och ringa igen då dom inte svarat på mejl. Då säger damen som jag oftast varit i kontakt med att dom inte tänker skicka mer till mig. Anledningen enligt henne var först att dom tjänade så lite på mig ändå så dom hade ingen lust. Sen säger hon att det är för att jag inte betalt dom någonting, men jag har inte fått någon faktura. Då hävdar hon att den låg i seminlådan men dom på seminstationen har inte hittat någon faktura..: alltså jag orkar inte sånt här. Hon slängde på luren i örat på mig igår :cry: nu skulle dom bara våga att skicka mig en faktura!! Och detta är Tysklands största haflingeruppfödare och hingsthållare....
Haflinger är ju ingen stor ras och det finns ingen annan hingst jag kan använda på semin som är obesläktad med mitt sto. Så efter att ha brutit ihop igår så tog jag ett beslut att köra stoet till en hingst som faktiskt i år står jättenära seminstationen. Lite surt att betala seminstationen så pass mycket pengar och sen börja om men vad gör man!
Vilken soppa! Så himla tråkigt och dålig attityd av hingsthållaren. Förstår att alla extra kostnader känns väldigt sura, men jag hoppas verkligen att det tar sig med den andra hingsten. Vore ju väldigt tråkigt om du inte fick njuta av något föl nästa vecka pga en sådan tråkig anledning.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 963
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 450
Senast: orkide
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Secret Easterbunny 2024
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp