Betäcka sto

unoannis

Trådstartare
Hej.
Jag har ett sto som jag funderar på att betäcka.
Har varit med mkt på fölningar osv men aldrig betäckt själv. Har ett sto som är KWPN, måste hon tilläggreg i SWB för att fölet ska bli godkänt/grönt pass i Sverige? Har ännu inte hunnit tillägssreg henne ändå hon är ny.
vad kostar det att köpa fryst sperma från utlandet, frakten osv?
 
Hej.
Jag har ett sto som jag funderar på att betäcka.
Har varit med mkt på fölningar osv men aldrig betäckt själv. Har ett sto som är KWPN, måste hon tilläggreg i SWB för att fölet ska bli godkänt/grönt pass i Sverige? Har ännu inte hunnit tillägssreg henne ändå hon är ny.
vad kostar det att köpa fryst sperma från utlandet, frakten osv?
Du måste tilläggsregga stoet vilket fall som. Hör för mig det är inom 3 månader sen den kom till Sverige men kan ha fel här. Du kan läsa på swb hemsida.
Det är olika beroende på vilken hingst du väljer. Googla på hingsthållarens hemsida. Tex på VDLs hemsida kan du läsa lite men det finns en svensk agent i Sverige du kan/ska beställa genom.
 
Hej.
Jag har ett sto som jag funderar på att betäcka.
Har varit med mkt på fölningar osv men aldrig betäckt själv. Har ett sto som är KWPN, måste hon tilläggreg i SWB för att fölet ska bli godkänt/grönt pass i Sverige? Har ännu inte hunnit tillägssreg henne ändå hon är ny.
vad kostar det att köpa fryst sperma från utlandet, frakten osv?

Nu har jag inte samma ras som du men när vi importerade fryst i år betalade vi 280€ +1100 i återfrakt från Frankrike. Stationen i Tyskland ville ha 450€ men då är det en agent och seminen kommer från USA.
Priserna gällde inkl hyra av dry shipper och påfyllning av kväve. Sen tillkommer ju stråna :)
 

Liknande trådar

Avel Jag har inga egentliga planer på att betäcka, är bara nyfiken på hur det är så ingen behöver gå i taket :) Men jag kommer ihåg när...
Svar
12
· Visningar
2 299
Senast: Narcissa
·
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
10 655
Senast: _Taggis_
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 194
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 552
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp