Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

ja se omhan dyker upp....kan nog vara en god invenstering för svensk avel o sport...
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Glömde skriva att Lucky Boy xx finns i hennes stam också på mormors sida....
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Nintender är nu godkänd för svensk avel, han kommer till sverige i slutet på april. Har sett honom i verkligheten han är heeeelt fantasktisk! Vilken karaktär!, och nästan helt svart =) Verkligen att rekomendera!
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Nintender är nu godkänd för svensk avel, han kommer till sverige i slutet på april. Har sett honom i verkligheten han är heeeelt fantasktisk! Vilken karaktär!, och nästan helt svart =) Verkligen att rekomendera!


Ja jag pratade med ägarna idag.... Ska åka och kika på honom när han kommer till Sverige. Ska få en DVD på honom från bruksprovet och på hans avkommor. Det lutar mer och mer åt denna fantastiska hingst :)
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

ja, jag är bra sugen på honom som sagt oxå men undrar ju lite hu rbra det fun gerar med fryst..eller är det färskt oxå som PS skickar?

Ja, skall bli kul att se honom! Hans avkomma som nu går/ har gått BP är man ju nyfiken på hur det har gått för!! Visste ej att det fanns en dvd med avkommor!
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Ingen som nämnt Click and cash. Det är ju den hingsten som, om jag ej missminner mig, Flippan gick till. Och de har ju verkligen möjligheten att välja;)

Stor, ädel och med jättesprång.

Kolla in Penarpsgårdens hemsida!
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

ja, jag är bra sugen på honom som sagt oxå men undrar ju lite hu rbra det fun gerar med fryst..eller är det färskt oxå som PS skickar?

Ja, skall bli kul att se honom! Hans avkomma som nu går/ har gått BP är man ju nyfiken på hur det har gått för!! Visste ej att det fanns en dvd med avkommor!

Eventuellt, eventuellt beroende på hur han verkar när han kommer hem så kanske ett fåtal utvalda ston kan få färsk om jag inte missuppfattade. Annars är det fryst.... Men har man en bra seminstation som kan fryst så går det nästan lika bra. Hon skulle skriva några förslag med adresserer och telefonnr.
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Ingen som nämnt Click and cash. Det är ju den hingsten som, om jag ej missminner mig, Flippan gick till. Och de har ju verkligen möjligheten att välja;)

Stor, ädel och med jättesprång.

Kolla in Penarpsgårdens hemsida!

Jag spanade litegrann.... Han är fin. Men jag ska kika först på Nintender.... Sen måste man ju ha en reservplan ifall den tilltänkta hingsten inte får skruttan dräktig. De intressanta hingstarna just nu är Nintender, Cartier, Tornesch och eventuellt nu också Click and Cash :laugh:
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

ja, men du har ju ett fint sto med KWPN stam..

Du kanske skall tänka vad som passar bra med det blodet?

Jag har ju KWPN ( voltaire) o vet att det passar bra ihop med nimmerdorblodet o därför jag funderar på Empire. Du kanske skulle tänka så men tvärtom? :) Alltså passar ju bla Nintenderblodet ganska bra! Concorde hade nog oxå varit riktigt bra!!

Kom hem från Italien i går o köpte där Cavalli (hästtidning) o den var så givande trots att jag ej kan italienska då de hade massor av rankinglistor!!!

Concorde o Voltaire o Nimmerdor låg extrem högt i alla!!

Jag hittade som en parantes oxå en hingst som jag verkligen tror skulle passa till Lapalisse ( Heartbreaker x Concorde x nimmerdor) Linjeavel på både Voltaire o Nimmerdor som ju skall vara en riktig "Golden cross".

Diarado o Nintender annars om man ej vill gå på blodskombinationer...

men alla dessa är ju så unga...o man vet ej vad de ger!!:crazy:
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

denna hingst borde ju passa även ditt sto:

Intressant kombination av blodslinjer!

Warrant

Warrant är en ny topp intressant hingst i vårt program med en extremt spännande blodskombination för hoppning. Fadern är den häftlige Numero Uno som själv tävlat framgångsrikt i Internationell 160 hoppning Numero Uno hade 2008 ett avelsvärde i KWPN på hela 146 93% för hoppning han har redan visat sig vara en av de moderna topp förärvarna i KWPN. Kombinationen med Libero H och Lord Calando borgar för säkra hoppgener och bra tävlingsmentalitet.

Mödernet är starkast tänkbara nämligen den förnämliga KWPN stostammen Yranta, merrielijn 93, fokfamilie 24. Modern Karanta är ett verkligt stämpelsto som bla är mor till hela tre internationella topphästar Oranta e Indorado riden av Angelique Hoorn och Chris Kappler, Uranta riden av David Quigley och Taranta riden av Mathijs van Asten. Även Karantas yngre avkommor på väg upp lovar mycket inför framtiden, 2007 hade Karanta två avkommor e Lux Z i placerade i Unghäst VM Finalen på Zangersheide, I år var sonen Warrant 9a i 5 års finalen! Karanta är linjeavlad på den framstående sporthäst förärvaren Farn som återfinns på både mor och far sidan.
Stotsammen går bakåt via Sinaeda som var helsyskon till hingstarna Spartan och Staalmeister, listan på framstående hästar ur denna stam är närmast oändlig men för att nämna några kan vi ta den inflytelse rika hingsten Renville e Courville xx och de internationella topphästarna Kaluscha e ulster, Eurocomerce Geneve e Ahorn, Benji e Formateur och Interpol e Marco Polo.

men även den oprövad...

skulle vilja se film på den!
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

HJÄÄÄÄÄÄLP!!! Jag hittar ingen hingst! Nintender är fortfarande den jag skulle vilja ha. Men om han endast går på fryst för 800 euro per dos.... Ja då kan det bli hur dyrt som helst och ändå ingen fölunge :-(
Så fleeeeer hingsttips med bra stam och inte så mycket Landgraf-Ladykiller xx då mitt sto redan har det på 3 ställen i stammen.
Tack å bock :-)
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Jag föreslår ju Cagancho ( ja tjatigt) om du ej vill ta fryst!! (du vet ju varför ;))

Eller Click and cash. (Lene fick en jättefin hingst i morse med låånga ben)

O voltaire!!

Men om du vill ha ngt beprövat o färskt så är det kanske lite svårare,,,hm skall tänka!

Jag kommer välja Empire på mitt Voltaire sto o får då förhoppnvis ett föl som har stammen empire-Voltaire.
Andrahandsvalet o nästa års val blir nog cagancho...eller clicken eller Nintender..ja, svårt!!

Heimdal sa att den veterinären vi använder är riktigt duktig på fryst (darenius) o att de flesta misslyckas pga att de använder för lite mängd när de inseminerar...
 
Senast ändrad:
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

denna hingst borde ju passa även ditt sto:

Intressant kombination av blodslinjer!

Warrant

Warrant är en ny topp intressant hingst i vårt program med en extremt spännande blodskombination för hoppning. Fadern är den häftlige Numero Uno som själv tävlat framgångsrikt i Internationell 160 hoppning Numero Uno hade 2008 ett avelsvärde i KWPN på hela 146 93% för hoppning han har redan visat sig vara en av de moderna topp förärvarna i KWPN. Kombinationen med Libero H och Lord Calando borgar för säkra hoppgener och bra tävlingsmentalitet.

Mödernet är starkast tänkbara nämligen den förnämliga KWPN stostammen Yranta, merrielijn 93, fokfamilie 24. Modern Karanta är ett verkligt stämpelsto som bla är mor till hela tre internationella topphästar Oranta e Indorado riden av Angelique Hoorn och Chris Kappler, Uranta riden av David Quigley och Taranta riden av Mathijs van Asten. Även Karantas yngre avkommor på väg upp lovar mycket inför framtiden, 2007 hade Karanta två avkommor e Lux Z i placerade i Unghäst VM Finalen på Zangersheide, I år var sonen Warrant 9a i 5 års finalen! Karanta är linjeavlad på den framstående sporthäst förärvaren Farn som återfinns på både mor och far sidan.
Stotsammen går bakåt via Sinaeda som var helsyskon till hingstarna Spartan och Staalmeister, listan på framstående hästar ur denna stam är närmast oändlig men för att nämna några kan vi ta den inflytelse rika hingsten Renville e Courville xx och de internationella topphästarna Kaluscha e ulster, Eurocomerce Geneve e Ahorn, Benji e Formateur och Interpol e Marco Polo.

men även den oprövad...

skulle vilja se film på den!

googla warrant stallion video så hittar du film;)
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Ah!! detta är ju ej mkt!! Jag vill oxå ha honom o om det blir fryst så är även Diarado aktuellt...

Skall bli spännande att se vad han ger. Verkar ridbar enligt ägaren! Nintender.
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Diarado kostar 1000e/frysdos och jag tycker mig minnas att dom satt special "regler" på honom,vet inte om det även gäller fryst
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Läst på deras prissatta fryslista som jag fått skickat till mig :idea:
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Läst på deras prissatta fryslista som jag fått skickat till mig :idea:

Såklart :D Jag är så himla sugen på den hingsten.....

En uppdatering gällande mormors stam så tillhör den Quidam de Revels stostam. Lite intressant faktiskt när man börjar forska.

Två andra hingstar jag önskar vore lite äldre så man ser vad de ger är Common Sense och Baltimore. Jag vill ju ha en tävlingshäst men inte alltför skarp eller hetsig.

Fler tips någon?
 

Liknande trådar

Avel Jag går i betäckarfunderingar (halvseriöst iaf), då jag har ett nordsvenskt sto med diplom som 3-åring och med idel klass 1-föl och...
Svar
12
· Visningar
2 693
Senast: Jordon
·
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: AmyPond
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Avel Jag har 2 ston som är bestämt att dom ska betäckas i år. Den ena är ett sto efter Quasimodo Z - Quick Star, hon har inte gjort något vad...
2
Svar
22
· Visningar
3 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp