myfairlady91

Trådstartare
Har en liten fråga rent teoretiskt.. Om någon skulle köpa ett sto som är 2 år gammal och redan har fått föl(tjuvbetäckning). Stoet är litet pga dräktigheten bara 155 cm hög och är ett svenskt halvblod. Kan man betäcka henne som 3-åring eller är det inte bra för henne!?! Ska hon få ett år på sig att växa? Vad hade ni gjort?

X

Xeline

Uj, betäckt som ettåring, fölat som tvååring. TUff start. Jag hade nog givit den ett år att vila och växa på.

ameo

Moderator
Hon bör absolut inte betäckas igen som treåring!
Hon har redan "förlorat" ett års utveckling iom att hon varit dräktig och behöver MINST ett år extra på sig för att ta igen det och komma igen SJÄLV innan hon åter utsätts för den påfrestning som dräktigheten ändå innebär...

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 477
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
823
Senast: nexxa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 719
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
5 903
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #9
  • Valp2023