Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

myfairlady91

Trådstartare
Har en liten fråga rent teoretiskt.. Om någon skulle köpa ett sto som är 2 år gammal och redan har fått föl(tjuvbetäckning). Stoet är litet pga dräktigheten bara 155 cm hög och är ett svenskt halvblod. Kan man betäcka henne som 3-åring eller är det inte bra för henne!?! Ska hon få ett år på sig att växa? Vad hade ni gjort?

X

Xeline

Uj, betäckt som ettåring, fölat som tvååring. TUff start. Jag hade nog givit den ett år att vila och växa på.

ameo

Moderator
Hon bör absolut inte betäckas igen som treåring!
Hon har redan "förlorat" ett års utveckling iom att hon varit dräktig och behöver MINST ett år extra på sig för att ta igen det och komma igen SJÄLV innan hon åter utsätts för den påfrestning som dräktigheten ändå innebär...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6499 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning...
Svar
4
· Visningar
774
Småbarn Jag och sambon har diskuterat fram och tillbaka hur vi ska göra när det kommer till att skaffa valp. Vi har på hyfsat kort tid (drygt 1...
Svar
17
· Visningar
1 193
Hästmänniskan Jag har två valacker som tidigare gått tillsammans med min stallägares ponny. Nu har den ponnyn varit skadad i snart ett år, det verkar...
Svar
5
· Visningar
704
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar