betäckning - är det tjänst eller vara?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har hyrt en avelshingst som är här för att användas till mina egna ston, men jag kan eventuellt ta emot något utomstående sto också.
Frågan är bara om betäckning (alltså språngavgift) räknas som en vara eller som en tjänst?
Är det en vara kan jag ju ta betalt inom ramen för hobbyverksamhet men är det en tjänst måste jag nog ta det via Frilans Finans (som jag normalt använder för mina chipmärkningar).
Jag vill ju göra rätt, men det är inte alltid så lätt...
 
Jag har hyrt en avelshingst som är här för att användas till mina egna ston, men jag kan eventuellt ta emot något utomstående sto också.
Frågan är bara om betäckning (alltså språngavgift) räknas som en vara eller som en tjänst?
Är det en vara kan jag ju ta betalt inom ramen för hobbyverksamhet men är det en tjänst måste jag nog ta det via Frilans Finans (som jag normalt använder för mina chipmärkningar).
Jag vill ju göra rätt, men det är inte alltid så lätt...

Jag hade ställt frågan till SKV, det är - på gott och ont - de som har slutordet i diskussionen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 023
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 242
Senast: Gunnar
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 827
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp