Betäckningar 2019

Spännande att läsa om era hästar! Jag hade inte heller kunnat motstå att börja fundera över olika namn :)
Funderar också på att göra mitt sto dräktigt, blir dock första gången så hade gärna fått till mig lite tips av er som är mer erfarna! Finns det något särskilt som är bra att veta? Eller någon bra artikel eller likn? Blev tipsad om denna igår länk borttagen av moderator och fick laf ite kött på benen. Känner att jag vill vara så påläst som möjligt.

Hur har själva fölningen gått annars för er?

Ingen av stona som betäckts i år har ju fölat ännu så denna tråd ska inte handla om fölningar utan om betäckningar och dräktigheter.

Namn brukar diskuteras i egen tråd, likaså hingstval ifall du har undringar kring det.

Bukefalos kan vara en fantastisk kunskapsbank, sök på forumet så kommer du att hitta svar på många av dina frågor.
 
Nu är Bella på dygn 225 - det närmar sig med stormsteg - kanske bara 100 dagar kvar.
Vera är på dygn 132, känns rimligare på något vis.
 
Najomi är på dygn 141 idag och beräknad till midsommarafton, men jag glömmer som bort att hon är dräktig emellanåt 🙄🙈
Känns långt bort till midsommar....
 
Najomi är på dygn 141 idag och beräknad till midsommarafton, men jag glömmer som bort att hon är dräktig emellanåt 🙄🙈
Känns långt bort till midsommar....
En fölmage börjar synas. Dygn 152 idag!
 

Bifogade filer

  • 7A51BB98-8820-4D0B-9B40-C940C0AC2103.jpeg
    7A51BB98-8820-4D0B-9B40-C940C0AC2103.jpeg
    265,8 KB · Visningar: 20
Mitt sto Adeleine fick tyvärr avsluta dina dagar igår..En aggresiv juver inflammation som inte gick att häva med medeciner och en otrolig smärta avslutade vi hennes lidande. Tyvärr miste vi även hennes ofödda föl E Dalwhinnie som vsr beräknad I början av juni.. jag kan inte med ord beskriva den smärta jag känner just nu.. som tur är har jag ett sto född 19 kvar efter henne E: Highcruiser
 

Mitt sto Adeleine fick tyvärr avsluta dina dagar igår..En aggresiv juver inflammation som inte gick att häva med medeciner och en otrolig smärta avslutade vi hennes lidande. Tyvärr miste vi även hennes ofödda föl E Dalwhinnie som vsr beräknad I början av juni.. jag kan inte med ord beskriva den smärta jag känner just nu.. som tur är har jag ett sto född 19 kvar efter henne E: Highcruiser
Nä men oj!
Jag beklagar verkligen...😔❤️
 
Mitt sto Adeleine fick tyvärr avsluta dina dagar igår..En aggresiv juver inflammation som inte gick att häva med medeciner och en otrolig smärta avslutade vi hennes lidande. Tyvärr miste vi även hennes ofödda föl E Dalwhinnie som vsr beräknad I början av juni.. jag kan inte med ord beskriva den smärta jag känner just nu.. som tur är har jag ett sto född 19 kvar efter henne E: Highcruiser

Så oerhört tragiskt, lider med dig!
 
Mitt sto Adeleine fick tyvärr avsluta dina dagar igår..En aggresiv juver inflammation som inte gick att häva med medeciner och en otrolig smärta avslutade vi hennes lidande. Tyvärr miste vi även hennes ofödda föl E Dalwhinnie som vsr beräknad I början av juni.. jag kan inte med ord beskriva den smärta jag känner just nu.. som tur är har jag ett sto född 19 kvar efter henne E: Highcruiser
Beklagar!
 
Här närmar det sig 300 dygn så smått och en liten förändring börjar synas framför juvret. Jag tror hon går ungefär tiden ut som hon brukar. Vi ska grusa upp och sätta dit en skjutdörr för fölboxen de kommande veckorna.
 
231 dygn :)
20200308_091949.jpg

Hon vill inte vara ridhäst längre, vägrar gå från gårdsplanen...
Så skorna får komma av nästa vecka.
 
Min ena är på dygn 320 idag. Fortfarande inga särskilda tecken på att hon tänker föla. Juvret som ett russin
Den andra på dygn 227
 
Min är på dygn 312. Lite juver och lite ödem framför juvret. Men hon är enorm! Ser ut som om hon haft 20 föl tidigare men detta är hennes första (eller andra för hon kastade i fjol på dygn 272). Men hon var inte speciellt stor den gången och detta är jättejobbigt för henne. Hon är 16 år och har gått stora hoppklasser, placerad Grand Prix 1.50 och har gamla skador så hon måste vara skodd fram med kilsulor. Så orolig är man förstås... Inte för tvillingar för hon är kollad fyra gånger men undrar varför hon är så stor:
 
Mitt sto Adeleine fick tyvärr avsluta dina dagar igår..En aggresiv juver inflammation som inte gick att häva med medeciner och en otrolig smärta avslutade vi hennes lidande. Tyvärr miste vi även hennes ofödda föl E Dalwhinnie som vsr beräknad I början av juni.. jag kan inte med ord beskriva den smärta jag känner just nu.. som tur är har jag ett sto född 19 kvar efter henne E: Highcruiser
Beklagar. Fick ta bort mitt hblsto för 3 år sedan då hon hade 2 månader kvar av dräktigheten pga fång som inte kunde hävas. Förstår din sorg. 😪💔
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
Svar
10
· Visningar
842
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp