Betäckningar 2019

Kanske hon bara behöver någon dag att landa? Hur har det gått för henne idag?

Fortfarande stressad men lite lugnare. Hon har stått där i 4-5 dagar nu. Hon har haft föl tidigare men inte varit på station såhär vad jag vet tidigare utan det har varit naturlig betäckning tror jag varav dom alla gick på bete ihopa. Upplever henne rädd för ena veterinären trots vad jag vet så har dem aldrig träffat på varandra förut.
 
Sto nr 2 inseminerad i går, nu blir det en nervös väntan de nästa två veckorna fram tills de ska kollas! :nailbiting:

Fakturan från seminstationen kom på mejl i dag, och jag kan lugnt berätta att min semesterresa som jag fantaserat om, inte blir av i år.... :p :o Shiit vad dyrt det blev med två ston och frusen sperma!
 
Mitt sto står på stationen igen. Magen är utlånad så det blir inte mitt föl men hon kommer att stå kvar hos mig hela tiden. Sprutade igång brunst i fredags och i måndags hade hon ett ägg på gång så hon seminerades i tisdags med Dantes Specter. Hade inte släppt ägget igår så det blev seminering idag igen. Hade dock reagerat lite på seminet och fått vätska i livmodern så vi får se om hon behöver sköljas i morgon.
Jag hopps hon tar sig direkt så jag kan semestra i lugn och ro om ett par veckor 😎
 
A som seminerades i går hade jättemycket tjockt gult "slem" från slidan då vi hämtade hem henne, kan inte minnas att hon haft det nångång förut. Någon som varit med om, borde jag oroa mig?

Seminvet sa att det endast var en reaktion från livmodern på plasten i "seminpinnen", och att det var sådant som hände ibland. Men nu fick jag för mig att all sperman kanske har blivit sköljt ut tillsammans med slemmet....?! :nailbiting:
 
A som seminerades i går hade jättemycket tjockt gult "slem" från slidan då vi hämtade hem henne, kan inte minnas att hon haft det nångång förut. Någon som varit med om, borde jag oroa mig?

Seminvet sa att det endast var en reaktion från livmodern på plasten i "seminpinnen", och att det var sådant som hände ibland. Men nu fick jag för mig att all sperman kanske har blivit sköljt ut tillsammans med slemmet....?! :nailbiting:

Inte en infektion då?
 
A som seminerades i går hade jättemycket tjockt gult "slem" från slidan då vi hämtade hem henne, kan inte minnas att hon haft det nångång förut. Någon som varit med om, borde jag oroa mig?

Seminvet sa att det endast var en reaktion från livmodern på plasten i "seminpinnen", och att det var sådant som hände ibland. Men nu fick jag för mig att all sperman kanske har blivit sköljt ut tillsammans med slemmet....?! :nailbiting:

Mitt ena sto har sett ut så de två senaste brunsterna - icke dräktig. Ren på baktprov och sköljd ordentligt efteråt.

(nu på tedje försöket såg det fint ut så jag hoppas såinihelvete att hon är dräktig)
 
Mitt ena sto har sett ut så de två senaste brunsterna - icke dräktig. Ren på baktprov och sköljd ordentligt efteråt.

(nu på tedje försöket såg det fint ut så jag hoppas såinihelvete att hon är dräktig)

Äsch, jag hoppast verkligen att min tar sig, nu är det ju rätt sent på säsongen och hon brukar dessutom ha ganska långa dräktigheter... Hon har alltid tagit sig på första semineringen tidigare, men blev ju oroad nu.

Håller tummarna stenhårt för ditt sto!
 
Najomi seminerades igen i torsdags då hon inte hade hade släppt ägget i onsdags. Tisdagsskicket såg toppenfint ut men torsdagsskicket var uselt och det stod på att det var tappat redan i tisdags vilket i så fall kan förklara den helt plötsligt dåliga kvalitén. Någon som varit med om att fått TAI som varit tappat två dagar innan seminering någon gång?
I fredags hade hon ovulerat så det blev inget mer försök på den här brunsten utan vi får hålla tummarna att någon av de stackars spermier som överlevt lyckas befrukta ägget 🙄
 
Nya Gurka ej dräktig med DG idag. Nu beställs en tredje omgång då det strulat med brunst och timing tidigare, och tar det sig inte nu blir det hingstbyte. Vi lär bara hinna seminera en gång till i Juli, och sedan sluttar hingstarnas station att skicka för säsongen. Lite nervöst, tråkigt när stoet inte varit redo och brunstat riktigt förrän nu också.
 
Var på koll 2 idag med ena stoet. Är det någon som varit med om att fostret syns väldigt dåligt? Veterinären tyckte att den såg fostret en gång men fick leta ett tag, (varit konstaterad dräktig vid koll 1) men stoet hade ett stort ägg på 5,5 men var inte i brunst (helt torr sa veterinären) samt sluten.
Ny koll i slutet av veckan men är fundersam. Hoppas det syns ngt vid nästa koll.
Sto 2 är inseminerad igår. 😊
 
Min 3-åring var inte dräktig igår men det var väl för bra för o vara sant att båda skulle ta sig på 1a försöket. Vi gör ett till försök med Emerald sen får jag se om vi byter hingst el struntar i det o låter henne bli tävlingshäst istället.
 
Hur dålig spermakvalitet ska man som stoägare acceptera?

Om första skicket sett mycket bra ut, dvs hingsten är inte problemet, och andra skicket är så utspätt att det knapp är lönt att seminera med. De stackars simmare som fanns rörde sig knappt heller.... Ska man bara acceptera det och betala för dyrt utlandsskick då?
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 613
Senast: Blyger
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 105
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp