BetÀckningar 2020

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Tack @sorbifolia ! Nej, det Àr inget roligt att sitta och köra dem. Vi har 1h och 45 min till vÄr station. Men idag var det kul! :D
 
Tack @sorbifolia ! Nej, det Àr inget roligt att sitta och köra dem. Vi har 1h och 45 min till vÄr station. Men idag var det kul! :D

SÄ kul att ni vÀntar ett helsyskon. TÀnk om det INTE kommer ut en helbrun hingstunge ;)

SjÀlv Àr jag vÀldigt nöjd med att bÄda mina ston BOR pÄ stationen. Idag flickor Àr det semindag, dÄ tar vi den hr vÀgen ut i hagen...typ
 
SÄ kul att ni vÀntar ett helsyskon. TÀnk om det INTE kommer ut en helbrun hingstunge ;)

SjÀlv Àr jag vÀldigt nöjd med att bÄda mina ston BOR pÄ stationen. Idag flickor Àr det semindag, dÄ tar vi den hr vÀgen ut i hagen...typ
Klart det blir en helbrun hingstunge! Vi har ju triss i dem sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt. 😅 (Men skulle inte bli ledsen om det kom ut en vĂ€ltecknad liten flicka i valfri fĂ€rg. )😂
 
I Är Àr jag med i betÀcknings-svÀngen.
Jag fÄr lÄna magen pÄ mamman till min hÀst. Hon Àr efter Elmshorn undan ett fullblod. I fredags körde vi henne till Hyltebruk för seminering med Mr Vain, blev seminering samma dag och en gÄng till idag sÄ ska Äka och hÀmta hem henne nu.
Sen börjar den stora vÀntan. :love:
 
Jag betÀcker tvÄ ston i Är, IslandshÀstar, Tindra Äkte förra söndagen och hade dÄ ett stort Àgg och blev betÀckt direkt. Alfadans fra kringeland har jag valt Ät henne.

Sen Äker Saela runt 1 juli till Midas frÄ Kaldbak.

HÄller tummarna att det gÄr bra med bÄda tvÄ.
 
I Är Àr jag med i betÀcknings-svÀngen.
Jag fÄr lÄna magen pÄ mamman till min hÀst. Hon Àr efter Elmshorn undan ett fullblod. I fredags körde vi henne till Hyltebruk för seminering med Mr Vain, blev seminering samma dag och en gÄng till idag sÄ ska Äka och hÀmta hem henne nu.
Sen börjar den stora vÀntan. :love:
Vad roligt med ett till Elmshorn-sto! VÄrt avelsto Àr Elmshorn-Utrillo.
 
Haha önskar bara att min kĂ€ra hĂ€st tĂ€nker brunsta snart đŸ˜†đŸ€Ł FĂ„r annars skicka upp ett kort pĂ„ min f.d haflinger den Ă€nda som fĂ„tt henne att brunsta sĂ„ de synts annars under hela tĂ€vlings karriĂ€ren mĂ€rkte man knappt av att hon brunstade förutom att hon kunde bli lite grinig..
 
körde ivÀg mitt ena sto till stationen förra mÄndagen, hon seminerades pÄ onsdagen. Ska stÄ kvar pÄ stationen tills hon Àr drÀktig, kollas om ungefÀr 14 dagar. Skönt att slippa köra fram Ä tillbaka och fÄ fÀrsk semin.
 
Jag ska i Är betÀcka min Shetlandponny. :) Jag har jobbat i ett stall dÀr vi fick mycket föl, men aldrig haft föl sjÀlv - sÄ dÄ blir man ju nojjig. :) Ska Äka till en hingst som Àr aktiv i ponnytrav och betÀcker för hand, dÀr de gÄr i hagar bredvid hingsten resterande del av tiden.
De ska sköta första ultraljud Ät oss, men hur mÄnga ultraljud brukar man göra pÄ ponny? :) NÄgon som har tips pÄ mer jag ska tÀnka pÄ som kanske ofta glöms bort?

Jag ska göra en fosterförsÀkran, min ponny stÄr i en stor storhÀstbox, rÀcker det tror ni som fölbox? (107cm hög Àr min ponny). Ska i vÄr fylla pÄ stallapoteket med mer saker inför hennes fölning. Jag lÀste pÄ Agria att det Àr bra att köpa pÄ sig mjölkersÀttning, vart kan man göra det? :) Massa frÄgor nu, men nÀr det Àr "mitt" första föl kÀnns det speciellt. :)
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Avel Behöver lite input. BetÀckte mitt sto för första gÄngen i Är, hon Àr 11 Är och hon har inte varit betÀckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
HÀstvÄrd Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hÄlla koll sÄ...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 789
Senast: Anna-Bella
·
KatthÀlsa Kortfattat sÄ börjar jag bli orolig efter att min katt stÄtt pÄ 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt tvÄ Är. Hon Àr snart 15 Är och...
2
Svar
20
· Visningar
855
  • LĂ„st
Fordon Vad gör man nÀr bilen rasar och kollektivtrafiken Àr för dÄlig och man mÄste ha en bil för att ta sig nÄgonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 645
Senast: Mineur
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp